Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem u firmy Stříbrňáček smršťovací hadici, kterou jsem záhy pro nefunkčnost reklamovala. Po několika urgencích byla moje reklamace vyřízena, ale z ceny mi bylo odečteno 53,- Kč a nebyl mi vrácen ani poplatek za dopravu. S obchodem jsem si vše vysvětlila, a tak nechápu, pproč mi nebyly vráceny penize, které jsem zaplatila.
Flexibilní zahradni hadice 30m
vrácení finanční částky, kterou jsem zaplatila.
Stříbrňáček
Iva Stříbrná, Podlipného 812/10, 180 00 Praha 8 Libeň
www.stribrnacek.cz
, stribrnacek@stribrnacek.cz
IČ 40602206
|
Tweet |
V tomto případě záleží na skutečnosti, jaký nárok konkrétně spotřebitelka uplatnila. Smlouva byla uzavřena přes internet, spotřebitelka tedy mohla uplatnit odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě od převzetí zboží. Pokud by se tak stalo, spotřebitelka by měla nárok na vrácení kupní ceny včetně poštovného za cestu zboží k ní. Byla-li v odstoupení uplatněna zároveň tzv. nesplněná jakost při převzetí a reklamace byla uznána, spotřebitelka má právo na úhradu poštovného za cestu zboží zpět k prodejci z titulu náhrady účelně vynaložených nákladů, které vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace.
Pokud byla uplatněna pouze reklamace, která byla ze strany prodávajícího vyřízena vrácením peněz, měla být spotřebitelce vrácena kupní cena za zboží s tím, že může požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvilosti s uplatněním reklamace dle § 1924 občanského zákoníku. Výši poštovného je nutné doložit podacím lístkem.
Dobrý den, v tomto případě si zákaznice plete pojem reklamace a odstoupení od smlouvy. Spotřebitelka odstoupila od smlouvy kde jsme ji samozřejmě vyhověli, i kdybychom pominuli fakt, že přišlo zboží rozmáčené a v naprosto dále neprodejném stavu, dle zákona nemá nárok na navrácení poštovného vynaloženého k navrácení zboží zpět k nám. Bylo s jejím odstoupením nakládáno dle zákona.
Pokud by bylo učiněno odstoupení bez uvedení důvodu, spotřebitel nese náklady spojené s vrácením zboží a má nárok na to, aby mu prodávající vrátil kupní cenu včetně poštovného za cestu zboží ke spotřebiteli.
Dobrý den,
v příloze posílám téměř celou korespondenci s p. Stříbrnou. V pojmech se už nevyznám, ale moje verze je, že jsem odstoupila od smlouvy z důvodů nefunkčnosti výrobku, a nežádala jsem výměnu, ale peníze zpět, neboť jsem již neměla v tento produkt důvěru. Samozřejmě, abych toto mohla posoudit, produkt jsem uvedla do provozu a jen tak mimo, potvrdili mi vadu výrobku i svědkové, kteří mi s montáži pomáhali. Výrobek byl v originálním obale, pečlivě zabalen, se všemi dokumenty, které p. Stříbrná požadovala, a pokud zůstalo v produktu víc jak malé množství vody, za to se omlouvám, je to přece hadice na vodu. Ano, výrobek nemohl být dále prodejný, neboť nesplňuje vlastnosti, které se v popisu uvádí. Sama p. Stříbrná se o tom musela přesvcědčit, když hadici testovala na své chatě.
Děkuji a přeji příjemný den, Mráčková Zdenka.
Dle § 1832 občanského zákoníku má spotřebitel právo na vrácení kupní ceny včetně nákladů na dodání, tj. úhrada poštovného za cestu zboží ke spotřebiteli. Spotřebitel dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Vzhledem k tomu, že se podnikatelský subjekt rozhodl již nevyjádřit, tímto stížnost uzavíráme pro nereakci podnikatele.