Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.1. 2020 jsem provedl platbu při objednávce zboží ze společnosti Vevio do dnešního dne nic nedorazilo a hlavně nekomunikují a nereagují na zaslané e-maily.Častka byla v hodnotě 456 Kč s pojištěním zásilky a balným. Na Webu mají objednávku popsanou jako ukončenou. E-maily byly bez nadávek jen byla poskytnuta informace ze muže dojít k řešení s ČOI případně s PoliciíČR. Pro vyřešení objednávky jsem napsal čtyři e-maily bez odezvy odesílatele.
Dvakrát sluneční brýle v hodnotě 199-199-39-19kč s pojištěním a balným.
Požadují vracení hotovosti případně objednané nepoškozene zboží ale přednost má hotovost neboť nemám v plánu si od této společnosti cokoli do budoucna objednat z již zmíněné stížnosti.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Spotřebitel nám sdělil, že zboží nakonec po 60 dnech dorazilo. Stížnost proto uzavíráme.