Společnost


Paidwings AG

Počet nahlášených stížností:554
Z toho za letošní rok:42
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39301Neoprávněné zaúčtování plateb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2020, před 5 lety

Michal Dušek

Znění stížnosti

Dobrý den,

S touto švýcarskou seznamkou mám dlouhodobé potíže, které vyvrcholily teď v lednu 2020.
Oficiálně jsem a dvěma způsoby vypověděl smlouvu už v průběhu roku 2018 (7/2018). Provedl jsem to emailem i doporučenou poštou do sídla společnosti ve Švýcarsku.
Zhruba do pololetí roku 2019 byl klid. Na vše jsem zapomněl a samozřejmě i s postupem času jsem vypustil z hlavy i svoje přihlašovací údaje do této seznamky. Někdy v srpnu roku 2019 si postupně začala seznamka vybírat z mého bankovního účtu každý měsíc 996,- Kč. Transakce probíhala přes mojí bankovní kartu. Zhruba v říjnu 2019 už mi tato společnost neoprávněně z mého bankovního účtu a opět transakcí přes bankovní kartu vybrala 2 x 996,- Kč, a to až do konce roku 2019. Vyvrcholilo to teď v lednu, kdy si z účtu vybrala 3 x 996,- Kč i přesto, že jsem nechal bankovní kartu včas zablokovat z důvodů neoprávněné transakce. Nicméně stejně došlo i přes blokaci 3 x k zaúčtování těchto částek na tuto seznamku. Celkem si seznamka z mého účtu od pololetí roku 2018 vybrala neoprávněně 16 tis. Je asi chyba, že jsem nepožadoval písemnou odpověď, ale kdo by tušil po roce, že si začne seznamka opět účtovat finanční částky?
Jak mám dál postupovat, aby se tyto transakce další měsíce neopakovaly? Dále bych chtěl vědět, jak účinně a opakovaně ukončit smluvní vztah, když tato seznamka na oficiální výpověď ze smlouvy nereaguje? Podotýkám, že nemám chuť se soudit a se ztrátou peněz jsem smířený. Chci jen, aby se to už vícekrát neopakovalo. Děkuji.


Produkt

Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland, fax: 41 (0) 41 5087019, e-mail: support@datingcustomercare.com


Požadované řešení

Poraďte mi, jak dalším neoprávněným platbám v dalším období účinně zabránit a natrvalo se zbavit této seznamky, když jsem podal řádnou výpověď během roku 2018 a nedočkal se odpovědi a pak až po roce mi opět začala seznamka vybírat peníze z bankovního účtu a součet částek se zvýšil? Podotýkám, že nemám chuť absolvovat žádné sodní spory a se ztrátou peněz jsem smířený.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2020 10:51, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Podle čl. 5 odst. 2 Podmínek užití společnosti Paidwings AG může uživatel placené služby vypovědět smluvní vztah ve lhůtě 14 kalendářních dnů před koncem doby platnosti smlouvy. Pro platnost výpovědi placeného smluvního vztahu je nutná písemná forma (například faxem na 41 (0) 41 5087019). Aby bylo možné zajistit úspěšné zpracování výpovědi, je třeba, aby oznámení obsahovalo celé jméno, používanou službu, e-mailovou adresu použitou k registraci a uživatelské jméno.

Pokud spotřebitel výpověď placeného členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, popřípadě fax či doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Spotřebitel, který zapomněl heslo by měl zaslat co nejvíce údajů, které jej mohou identifikovat (e-mailovou adresu, pomocí které se registroval, přihlašovací jméno, apod.), je na místě prohledat i e-mailovou schránku, ve které může spotřebitel nalézt potvrzovací e-maily atd.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2020 09:24, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.