Společnost


DP - MADA SERVIS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39305Odmítnutí odstoupení od kupní smlouvy po překročení zákonné lhůty na reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2020, před 5 lety

Jiří Volprecht

Znění stížnosti

Dobrý den,
15.11.2018 jsem si přes eshop mtelektro.cz zakoupil zařízení "Media-Tech U-DRIVE MT4058,kamera ve zpětném zrcátku s navigací a couvací kamerou". Zařízení však po nějaké době přestalo fungovat správně a 31.7.2019 jsem poprvé uplatnil záruku, kde se údajná vada neprojevila. Dle servisu byla údajná vada na zadní kameře, kterou jsem u první reklamace nezaslal, jelikož byla montovaná autorizovaným servisem. V prosinci 2019 jsem se rozhodl zboží reklamovat znovu včetně kamery, kterou jsem nechal v autorizovaném servisu odborně vyndat. Zboží jsem zaslal Zásilkovnou 13.12. 2019 (https://www.zasilkovna.cz/vyhledavani/3634286831) kdy eshop si jej převzal 19.12. 2019. Od té doby se mi nikdo sám od sebe neozval a při mém pokusu o telefonní kontakt se nikdo neozval. Dne 21.1. 2020 jsem tedy zaslal eshopu email s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy, na což bych měl mít dle zákona právo. 29.1. 2020 se mi podařilo se společností spojit, kdy mi byl předán kontakt na majitele M.F. Ten mi sdělil, že k překročení zákonné 30 denní lhůty nedošlo, jelikož eshop prý rozhodoval o reklamaci nějakou dobu a pak ji teprve uplatnil u výrobce. Tuto informaci jsem si ověřil u ČOI, kde mi bylo sděleno, že se jedná o nesmysl eshopu. 30.1.2020 jsem tedy opětovně zaslal email s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy s citovanými zákony od ČOI. Na email opět nikdo nereagoval a mě 31.1.2020 přišla sms od České pošty, že mi bylo zasláno zboží z Havířova, tedy předpokládám, že se jedná o reklamované zboží a ignoraci mé žádosti o odstoupení od kupní smlouvy. Tentýž den jsem tedy opět kontaktoval pana majitele, který se mi víceméně vysmál do telefonu, byl vulgárbí a arogantní, že ho žádné lhůty nezajímají a že mi peníze nehodlá vrátit. Reklamace prý byla uznána a zadní kamera byla vyměněna. Prý se podle něj jedná o drobné překročení lhůty a nehodlá to řešit. Já to ale řešit chci a rád bych poprosil o radu co teď s tím zaslaným balíčkem? Mám ho nevyzvedávat a nechat ho zaslat zpět nebo jde pokračovat v řešení situace i když jej vyzvednu ale nebudu jej používat? Mám totiž obavu, že v případě že zásilku nepřevezmu majitel eshopu obrátí a zlikviduje důkaz, že šlo o oprávněnou reklamaci a já tak nebudu mít důkaz. Jsem ochoten řešit tento spor i soudní cestou.
Děkuji, Volprecht


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení pořizovací ceny 3999 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2020 10:05, před 5 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta pro vyřízení reklamace samotné je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Spotřebitel naopak vrací zboží, které mu bylo poskytnuto. Při odstoupení od smlouvy, které se opírá o zákonné důvody, nemá prodejce nárok odmítnout přijetí zboží zpět a vyplacení peněžních prostředků nazpět spotřebiteli. Podnikatel vrací peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, tj. v přiměřené lhůtě.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

K uvedenému nerespektování nároku na odstoupení doplňujeme, že prodejce nemá žádný nárok na to účtovat si skladné za vrácené zboží, bylo-li vráceno na základě odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2020 23:46, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.