Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31. 7. 2014 jsem objednal dva kusy sluchátek zn. Prestigio PBHS1 v celkové ceně 2 Kč. Tato objednávka byla vzápětí potvrzena a prodávající zaslal pokyny k platbě. Za zboží jsem tedy zaplatil, čímž jsem dle obchodních podmínek (bod 8) nabyl vlastnictví ke zboží. Objednávka však byla následující den stornována bez uvedení důvodu. Mohu se jen domnívat, že se tak stalo z důvodu nízké ceny. Při objednávce jsem však vycházel z předpokladu, že cena je reálná a jde o promoakci prodávajícího, i vzhledem k tomu, že poštovné (pouze při platbě osobně nebo převodem, nikoliv na dobírku) bylo bezplatné. Kupní smlouva je uzavřena dle obchodních podmínek doručením přijetí objednávky, jež je prodávajícím zasláno na mou el. adresu (bod 3/6 obchodních podmínek).
Jakým způsobem mohu trvat na dodání zboží?
Dodání zaplaceného zboží, jehož objednávka byla potvrzena.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla v souladu se zákonem a obchodními podmínkami uzavřena. Ustanovení § 7 občanského zákoníku stanoví, že se má za to, že ten, kdo jednal určitým způsobem, jednal poctivě a v dobré víře. Na druhou stranu ustanovení § 8 občanského zákoníku stanoví, že zjevné zneužití práva nepožívá právní ochrany. V tomto případě je tedy nutné zvážit všechny okolnosti, které provázely uzavírání smlouvy, zejména tedy skutečnost, zda bylo u zboží uvedeno, že se jedná o speciální akci, průměrnou tržní cenu výrobku, poměr těchto cen a vědomost spotřebitele o této ceně.
Panu Kopeckému byla objednávka stornována dle obchodních podmínek: 5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
článek 4.Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
Nejednalo se v žádném případě o úmyslné klamání spotřebitele a ani se nejednalo o speciální prodejní akci. Zákazníkovi byla s omluvou objednávka stornována a i následně byl zákazník poučen o této chybě. Částka 2Kč byla zpět zákazníkovi vrácena na jeho účet.
Vzhledem k faktu, že spotřebitel již nevyužil možnost reakce, stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.