Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den, minuly rok jsem se zaregistrovala na B2 academic singles. Protoze sluzba zdarma nedovoli komunikovat a cist zpravy, byla jsem nucena zakoupit clenstvi Premium 12.5. na 1 mesic s prodlouzenim na 3 mesice. Vybrala jsem produkt 1 mesic za 149 czk, pred zaplacenim uvadi nasledujici - ...Pokud jste s našimi službami spokojení, nemusíte vůbec nic dělat. Vaše Prémiové členství bude obnovené automaticky.
1 měsíc Prémiové členství, které jste si zakoupili, bude automaticky obnovené na období 3 měsíce/ů (2.247 CZK).Své stávající Prémiové členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období.V případě, že Vaše Prémiové členství bude v souladu se smlouvou prodloužené, výpovědní lhůta bude 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období.
Ma interpretace teto casti pred zaplacenim platby byla takova, ze jako zakaznik budu pred koncem platnosti clenstvi oslovena a pozadana o zpetnou vazbu, zda jsem se sluzbou spokojena ci nikoliv. Na zaklade me zpetne vazby se bud clenstvi prodlouzi, nebo ja budu navigovana instrukcemi, jak ukoncit.
Zaroven Vseobecne obchodni podminky 8.3. rikaji, (3) Zastavení služby
...Společnost Academic Singles je oprávněná nabízené služby zcela nebo částečně zastavit. Společnost Academic Singles bude zákazníka včas, alespoň ale 14 dní před částečným nebo úplným zastavením služeb, informovat o plánovaném zastavení a jeho rozsahu.
Zákazníkům, kteří mají k okamžiku zastavení služeb společností Academic Singles zaplacený, ačkoli ještě doposud nevyčerpaný nárok na služby Academic Singles, bude tento nevyčerpaný nárok na služby vrácen v poměrné výši....
Bohuzel jako mnozi ostatni i ja jsem zapomnela sledovat proaktivne datum konce meho clenstvi. 10.10. jsem dostala email z nazvem NALÉHAVÉ - Academic Singles Platební upomínka od pana Bella z emailu noreply@academicsingles.cz, bez telef. cisla ci jineho kontaktu. V emailu se dozvidam o pohledavce 2 247,00 CZK za clenstvi ke dni 13.9.2019. O tyden pozdeji dostavam druhou a posledni upominku. Pokusila jsem se prihlasit na svuj ucet, abych si osvezila pravidla hry a deaktivovala profil se zrusenim uctu, ale zjistila jsem, ze ma adresa-email byl zablokovan a ja nemam sanci se do sveho uctu prihlasit.
Na obe upominky jsem odepsala, na internetu jsem nasla adresu collections@b2.com, ale ani na jeden email jsem nedostala odpoved. Ve svem emailu jsem zadala o potvrzeni, kdy jsem jako zakaznik byla informovana o preruseni sluzby a zablokovani meho uctu dle 8.3.
Rozhodla jsem se celou situaci nechat jak je. Prislo mi nemozne resit pripad, kdyz druha strana prezentuje email, ktery je "noreply", a clovek za nim si neuvadi kontaktni udaje.
Po par tydnech dostavam email a dopis od spolecnosti vymahajici dluhy se sidlem v Rakousku. Spolecnost mi uctuje navic 70 EUR za sve sluzby a zada o zaplaceni 171 EUR poplatku. K pisemnemu dopisu priklada dokumenty o mem clenstvi, kde uvadi posledni den pouziti sluzby 21.1.2020, coz neni mozne, protoze muj email. ucet je jiz mesice zablokovan.
Celou situaci hodnotim jako neprofesionalni s cilem poskytnout co nejmene informaci a podpory zakaznikovi.
Prosim Vas o radu, jak mam resit ted ucast treti strany agentury na vymahani pohledavky. Mam zaplatit, i kdyz cela situace je velmi netransparentni?
Prosim Vas o odbornou pravni radu a predem dekuji.
E. Hromadkova
Chci dostat odbornou radu, porovnani reseni s ostatnimi v podobne situaci, nebo kontakt, s kym mohu resit celou situaci.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.