Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.10.2019 jsem objednala z vevio.cz (přes fcb) šaty. Dne 16.10.2019 mi přišlo toto oznámení :
Dobrý den, s radostí oznamujeme, že jsme přijali Vaši platbu za objednávku č. 1061784
Děkujeme za Vaši důvěru ❤
V dalším emailu budete informováni o úspěšném odeslání.
Máme pro Vás dárek
Těšíme se, až Vám uděláme radost, proto jsme pro Vás připravili slevový kód ve formě 25% slevy na příští nákup.
Stačí, když v košíku vložíte kupón "DAREK25" a cely Váš nákup rázem zlevní o 25%.
Na co se můžete těšit
Název Počet ks Cena
1 Dámské stylové šaty Rargissy
Barva: Burgundy, Velikost: L
1 299 Kč
Mezisoučet: 299 Kč
Doprava: zdarma
Pojištěná zásilka:
39 Kč
Balné: 19 Kč
Cena celkem: 357 Kč
Přestože jsem několikrát psala na zakaznici@vevio.cz a zaslání šatů či vrácení peněz požadovala, nemám nic. O slibovaném dárku ani nemluvím...
Dne 21.10.2019 jsem omylem na účet zmiňované společnosti (2001676167/2010) poslala 1000 Kč (místo dceři do školní pokladny). Tento můj omyl mi ohlásila škola. Událost jsem několikrát opět na zákaznickou podporu vevio.cz hlásila a žádala jsem o navrácení peněz. Posílala jsem i doporučený dopis, který se mi vrátil zpět, neboť i přes dvojí oznámení z pošty (mám zjištěno od vedou pošty) si doporučený dopis na adrese společnosti nevyzvedl.
Takže ani téměř po 4 měsících nemám své zboží, ani vrácené peníze a ani omylem zaslaných 1000 Kč. Prosím vás tedy o pomoc při řešení mé stížnosti.
Jana Jeníková
Název Počet ks Cena 1 Dámské stylové šaty Rargissy Barva: Burgundy, Velikost: L 1 299 Kč Mezisoučet: 299 Kč Doprava: zdarma Pojištěná zásilka: 39 Kč Balné: 19 Kč Cena celkem: 357 Kč
Chtěla bych vrátit peníze- (357 Kč) za nedodané zboží i za omylem zaslanou částku (1000 Kč).
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Co se týče omylem zaslané částky společnosti, pak v tomto případě by měla spotřebitelka bez zbytečného odkladu kontaktovat svého poskytovatele platebních služeb a požádat jej o součinnost k navrácení peněz z nesprávné transakce. Banka se v souladu s oznámením zeptá majitele účtu, kterému byla částka připsána, zda mu náleží či nikoliv. Banka ho poté vyzve k vrácení peněz, pokud je má bez právního důvodu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.