Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Firma Světomat mi poslala objednávku, která přišla až za několik týdnů. Potřeboval jsem produkt dříve. Objednávku jsem chtěl zrušit, avšak u Světomatu mi řekli, že to nelze zastavit. Objednávka přišla a tak jsem ji poslal zpět. Příjemn zboží na adrese mám potvrzený poštou. Už je to měsíc a žádné vrácené peníze ani informace nepřišli. Firma nemá na stránkách žádný telefon, asi protože by nezvládala nápor stížností. Na emaily neodpovídají. Rozhodně nedoporučuji.
POdsedák do auta
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Jak jsem již s vámi komunikovali na emailu - kde komunikaci preferujeme - u balíčku nebyl přiložen formulář, ve kterém byly správně vyplěné informace a bankovní spojení na vás. Napravte to prosím a my vám peníze samozřejmě okamžitě pošleme. hezký den
Toto mi již píšete měsíc. Dokonce jsem posílal formulář i emailem 27.12.19. Mám i potvrzení od pošty, že vám balíček 31.12.19 přišel. Číslo objednávky se opakuje v emailech, které vám posílám. Už nevím co mám dále dělat, abych získal peníze zpět. Jedna z nejhorších zkušeností co se nákupu týče.
Dobrý den,
Nic takového nemůžeme dohledat. Zkuste to prosím znovu, budeme sledovat vaší emailovou adresu, aby se to neopakovalo. Hezký den
Komunikuji s paní Petrou Černou. Je to vše ve zprávách. Dnes jsem posílal celou komunikaci znovu. Několikrát. Je tam i odkaz na odstoupení od smlouvy z 27.12.19 a číslo objednávky.
Dobrý den,
Již by to mělo být vyřešené. Hezký den
Dobrý den,
Ano. Konečně. Děkuji. Jen je škoda, že se to musí takto vyhrotit, abyste s tím něco dělali. Nemám rád takové situace.
Dobrý den,
Prosím uzavřete tedy tento případ. Děkujeme :-)
Hodnocení: