Společnost


Miloš Hořínek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39332Neuznání vrácení zboží do 14-i dnů od koupi přes e-shop

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2020, před 5 lety

Jan Halada

Znění stížnosti

Den 17.12.19 jsem v e-shopu objednal: Diodový můstek alternátoru BMW 5 - BOSCH-1127319823. Po přijetí potvrzení objednávky se mi ozval prodejce s tím, že díl není dostupný a nabídl mi alternativu, cituji:..." od výrobce Cargo, vychází na 2150 kč a mohl by být na druhý den u nás. Další pracovní den u vás. Byla by to nevratná objednávka a nutná platba předem." Za zboží jsem zaplatil. Převzal jsem jej od dopravce dne 3.1.20. Se zbožím jsem nebyl spokojen a rozhodl jsem se jej vrátit. Toto jsem učinil spolu s dopisem o odstoupení od smlouvy dne 16.1.20. Prodejce však zásilku odmítl přijmout a nechal ji zaslat zpět na mou adresu. Když jsem se po emailové komunikaci snažil zjistit, zda nedošlo k nedorozumění, bylo mi řečeno, že je objednávka nevratná z důvodu výše citované věty od prodejce. Prodejce jsem po poradě s poradnou dTestu upozornil na to, že zboží nepadá do žádné z kategorie výjimek dle § 1837, písmena a) až l) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Čili věta, že je zboží nevratné nemá žádný právní podklad. Tudíž je nezákonná. Ani na toto nereflektoval a odpověděl, že zboží bylo objednáno od výrobce a proto je taková objednávka nevratná. Nyní jsem v situaci, kdy mám zboží, které mi nevyhovuje, prodejce jej nechce přijmout dle § 53 občanského zákoníku a já tak nemohu odstoupit od smlouvy a získat své peníze zpět.


Produkt

Diodový můstek Cargo 137859


Požadované řešení

Rád bych, aby prodejce přijal zboží zpět a vrátil mi peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2020 12:11, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Fakt, že si prodávající dopis nevyzvedne, neznamená, že odstoupení nebude účinné. Odstoupit lze účinně i e-mailem, pokud spotřebitel prokáže, že byl e-mail doručen (např. reakcí prodávajícího). Pokud si prodávající nepřevezme řádně nabídnuté plnění ve smyslu vraceného zboží, ocitá se v prodlení a po dobu prodlení nese nebezpeční škody na věci. Spotřebiteli doporučujeme, aby si všechny doklady o odeslání zboží uschoval. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel. Kupní cenu a náklady na dodání je prodávající povinen vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2020 13:56, před 5 lety

Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.