Počet nahlášených stížností: | 203 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
18.1.2020 jsem objednal v e-shopu (objednávka č.331724491) rajpradla.cz tboží v hodnotě 1756 Kč. Do dnešního dne zboží nedodáno. Mezitím 2 telefonické kontakty z mé strany s dotazem jak to vypadá s objednávkou. Pán vždy působil lehce zmateně. Poprvé jsem dostal informaci, že bohužel není skladem všechno (přestože v době objednání jsem vybíral pouze skladové položky), že se omlouvají ale že zboži očekávají za cca 2 dny a hned po té bude expedováno. Nestalo se nic takže byl další kontakt z mé strany, opět omluva a prej zboží už je opravdu na cestě od výrobce z Polska a očekává jej a předpokládaná expedice ke mě bude v pátek. No samozřejmě do dnes žádná změna...
DP-KA02895/BLA/S, DP-KA02896/WHI/S, DP-KA02564/WHI/S, DP-KA00716/WHI/S, DP-KA01706/AAA/S, DP-KA01705/AAA/S, DP-KA02824/BLACOL/S, DP-KA02683/BLU/S
dodání zboží do 7.2.2020 , nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.