Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaregistrovala jsem se s tím, že to zkusím na měsíc za 159Kč, jen jsem si nevšimla, že když nedám výpověď do 14ti dnů, tak se mi prodlužuje členství na další tři měsíce. Za měsíc jsem překvapivě zjistila, že mi odešlo z účtu 2247kč. Registace proběhla 14.11.2019 a já podala žádost o zrušení 17.12.2019, řádně vyplněnou, podepsanou a oskenovanou zaslala. Přišla mi odpověď, že k 15.3.2020 mi bude členství zrušeno a nebudu muset platit žádné další poplatky.Dnes 3.2.2020 mi přišla na mejl upomínka k další platbě, navýšená o penále, celkem 2530Kč s tím, že mi ke dni 7.1. obnovují 3 měsíční členství. Dlužnou částku mám zaplatit do 9.2., nebo vyhrožují vymáháním. Prosím o urychlené řešení. Moc děkuji.
Přeji si a to důrazně, aby to členství bylo ukončeno, nepřeji si využívat těchto služeb. Také vymazat všechny mé údaje.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Spotřebitel by mohl využít také bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem, kopií výpovědi atd.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Poslala jsem tuto žádost o zrušení prémiového členství, na kterou mi odpověděli takto:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Je nám velice líto, ale Vaše žádost o odstoupení od smlouvy nebyla zaslána v rámci ustanovené 14-ti denní lhůty.
Uvědomujeme si však, že si již nepřejete služeb svého VIP/Prémiového členství po vypršení uhrazeného období využívat a tímto Vám potvrzujeme, že prodloužení Vašeho hrazeného členství bylo již zrušené.
Vaše VIP/Prémiové členství vyprší k datu:
15/03/2020 a z Vaší strany již nebudou požadované žádné další poplatky.
I když je jednání v souvislosti s automatickým prodloužením ze strany společnosti obecně velmi pochybné, zde nedává postup smysl ani vzhledem ke společnosti zavedené praxi, jak je nám známa.
Pokud došlo k registraci 14. 11. 2019, potom uplynul zkušební měsíc 14., příp. 15. 12. 2019, takže tři měsíce se počítají od tohoto data, tj. mělo by skončit 15. 3. 2020, což odpovídá. Nicméně částka za tyto 3 měsíce již byla dle informací od spotřebitelky z jejího účtu stržena, takže žádný další nárok na straně společnosti nemůže být ani teoreticky.
Další platbu tedy není dle našeho názoru nutné platit a doporučujeme případně také zablokovat platební kartu a upozornit banku.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o urychlené vyřešení problému.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.