Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39346Zpožděné zavazadlo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

14 hodin 28 minut

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2020, před 5 lety

Martin Žid

Znění stížnosti

Dobrý den,
v pátek 5.9. jsem přiletěl na Island a moje zavazadlo nebylo doručeno (i když se jednalo o přímý let). Bylo mi předáno až v neděli dopoledne.
Musel jsem si kvůli tomu dokoupit nutné vybavení - spacák, karimatku, oblečení a další.
Stálo mě to hodně času, nervů a narušilo to náš plán (celkově čtyř lidí).
Do 21 dní jsem podal reklamaci na ČSA pomocí jejich webového formuláře. Od té doby se mi vůbec neozvali, pouze jsem dostal automatický email o potvrzení podané žádosti.
Sám jsem se ČSA snažil několikrát kontaktovat, ale kontakt na reklamační centrum, či jinou použitelnou informaci jsem nedostal.
Již nevím jak mám dále postupovat, aby mi byly proplaceny mé náklady způsobené ČSA.

Děkuji za pomoc.


Produkt

Reklamace zpožděného zavazadla a proplacení kompenzace


Požadované řešení

Rád bych, aby mi ČSA proplatilo kompenzaci zpožděného zavazadla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2020 09:06, před 5 lety

Cestující by se měl primárně obrátit na leteckého dopravce, který operoval let, v jehož rámci došlo ke ztrátě, zpoždění, zničení zavazadla nebo v jehož rámci došlo k neoprávněnému účtování poplatků při odbavení zavazadel. Lhůta k uplatnění reklamace činí dle Montrealské úmluvy 7 dní ode dne převzetí poškozeného zavazadla a 21 dní ode dne předání zpožděného zavazadla. Uplatnění nároku u leteckého dopravce je podmínkou pro případné následné podání žaloby u civilního soudu.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. V případě dopravce z jiného členského státu EU, Norska nebo Islandu se lze obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Více informací naleznete na následujícím odkazu: www.evropskyspotrebitel.cz.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.