Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v pátek 5.9. jsem přiletěl na Island a moje zavazadlo nebylo doručeno (i když se jednalo o přímý let). Bylo mi předáno až v neděli dopoledne.
Musel jsem si kvůli tomu dokoupit nutné vybavení - spacák, karimatku, oblečení a další.
Stálo mě to hodně času, nervů a narušilo to náš plán (celkově čtyř lidí).
Do 21 dní jsem podal reklamaci na ČSA pomocí jejich webového formuláře. Od té doby se mi vůbec neozvali, pouze jsem dostal automatický email o potvrzení podané žádosti.
Sám jsem se ČSA snažil několikrát kontaktovat, ale kontakt na reklamační centrum, či jinou použitelnou informaci jsem nedostal.
Již nevím jak mám dále postupovat, aby mi byly proplaceny mé náklady způsobené ČSA.
Děkuji za pomoc.
Reklamace zpožděného zavazadla a proplacení kompenzace
Rád bych, aby mi ČSA proplatilo kompenzaci zpožděného zavazadla.
|
Tweet |
Cestující by se měl primárně obrátit na leteckého dopravce, který operoval let, v jehož rámci došlo ke ztrátě, zpoždění, zničení zavazadla nebo v jehož rámci došlo k neoprávněnému účtování poplatků při odbavení zavazadel. Lhůta k uplatnění reklamace činí dle Montrealské úmluvy 7 dní ode dne převzetí poškozeného zavazadla a 21 dní ode dne předání zpožděného zavazadla. Uplatnění nároku u leteckého dopravce je podmínkou pro případné následné podání žaloby u civilního soudu.
Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. V případě dopravce z jiného členského státu EU, Norska nebo Islandu se lze obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Více informací naleznete na následujícím odkazu: www.evropskyspotrebitel.cz.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.