Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
I would like to file a complaint in response to our flight delay. We were traveling with Wizzair from Vienna, AT (VIE) to Bari, IT (BRI) on 28th of June, flight number W62821.
Our flight from Vienna to Bari was more than 5 hours delayed. We couldn't find your the official Wizzair stand at the airport, so we went to the Vienna Airport Passenger Services. They offered us only a 4EUR/person voucher to buy some refreshments, which was possible to buy only in the tax free zone with no possibility to go back (for the fresh air for example), also the shop with the refreshments was closing at 8 or 9pm (in that time the estimated time of departure was 23:30, which was already 4 hours delayed).
We also tried to call the Wizzair support hotline, but there were some problems with the connection. That means we didn't get any further information directly from Wizzair, only from Vienna Airport Passenger Services, where they told us just and only that the flight is delayed.
When we were waiting at the gate, the shops and restaurants were already closed, also the machines with food were empty, so there was no possibility to buy some food or drinks.
Nobody was actually able to tell us, if the airplane is gonna go. Or if we should start to look for some accommodation (we were traveling with 6 years old child and 72 years old senior).
Also in the arrival destination was no possibility to rent a car at that time (because it was too late), so we had to take the taxi (100EUR) and the landlord of our accommodation had to wait the whole night for us.
For those reasons we want some compensation in accordance with the regulation EC 261/2004. Because the delay was more than 5 hours, we are asking for 400 EUR per person.
Specifically for:
Edita Wunschová GIUTGB/0065
Karoline Wunschová GIUTGB/0067
Diana Wunschová GIUTGB/0068
Miloslava Kolářová WHSYNX/0069
Let me know, that you have received this message and will process the complaint, with some more details what can we expect next
flight number W6 2821, flight date 28.7.2019
For those reasons we want some compensation in accordance with the regulation EC 261/2004. Because the delay was more than 5 hours, we are asking for 400 EUR per person.
Specifically for:
Edita Wunschová GIUTGB/0065
Karoline Wunschová GIUTGB/0067
Diana Wunschová GIUTGB/0068
Miloslava Kolářová WHSYNX/0069
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn, obdrží náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf
Více informací je možné dohledat zde:
https://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air_en
https://www.dtest.cz/clanek-7498/kompenzace-v-letecke-doprave
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.