Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uvedenou obuv jsem zakoupil 15.3.2019 v prodejně Donocykl Vysoké Mýto. 20.1.2020 jsem obuv reklamoval u prodejce, kdy reklamace byla zaslána k vyřízení uvedené firmě. Jednalo se o 2 vady:
1) prodřené patní části u obou bot
2) nepřiměřeně sešlapané Vibram podrážky po tak krátké době užívání
Vyjádření společnosti Alpitrek:
1) nejspíše nebyla zvolena správná velikost obuvi, nelze opravit, zákazníkova povinnost je reklamovat vadu ihned po vzniku-neuznáno.
2) sešlapání Vibram vně obuvi svědčí o schození z důvodu nášlapu vně přes patu. Nelze brát jako vadu materiálu a nezle uznat.Doporučena konyultace s ortopedem.
S vyřízením reklamace v žádném případě nesouhlasím.
1) obuv byla zakoupena v kamenné prodejně a řádně vyzkoušena za přítomnosti prodejce- velkost zvolena správně.Vada se objevila po posledním použití, kdy se jednalo o velmi dlouhý- témeř 50 km trek, ihned poté reklamováno. Do té doby obuv nejevila jakékoli známky poškození uvnitř.
2) Turistice se věnuji 30 let,nikdy jsem neměl problém tohoto rázu.I poslední obuv Aku Conero jevila podobné známky opotřebení podrážky téměř po 8 letech intenzivního používání. Zničit takto boty za 10 měsíců je možné jedině kvůli nekvalitnímu materiálu.
AKU CONERO GTX NBK vel. 44,5
Původním záměrem při reklamaci byla oprava. Z vyjádření společnosti plyne, že je jedna z vad neopravitelná a proto požaduji výměnu produktu.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.