Společnost


Alpitrek s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39377Neuznaná reklamace obuvi Aku Conero GTX NBK

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2020, před 5 lety

Zdeněk Haltmar

Znění stížnosti

Uvedenou obuv jsem zakoupil 15.3.2019 v prodejně Donocykl Vysoké Mýto. 20.1.2020 jsem obuv reklamoval u prodejce, kdy reklamace byla zaslána k vyřízení uvedené firmě. Jednalo se o 2 vady:
1) prodřené patní části u obou bot
2) nepřiměřeně sešlapané Vibram podrážky po tak krátké době užívání

Vyjádření společnosti Alpitrek:
1) nejspíše nebyla zvolena správná velikost obuvi, nelze opravit, zákazníkova povinnost je reklamovat vadu ihned po vzniku-neuznáno.
2) sešlapání Vibram vně obuvi svědčí o schození z důvodu nášlapu vně přes patu. Nelze brát jako vadu materiálu a nezle uznat.Doporučena konyultace s ortopedem.

S vyřízením reklamace v žádném případě nesouhlasím.

1) obuv byla zakoupena v kamenné prodejně a řádně vyzkoušena za přítomnosti prodejce- velkost zvolena správně.Vada se objevila po posledním použití, kdy se jednalo o velmi dlouhý- témeř 50 km trek, ihned poté reklamováno. Do té doby obuv nejevila jakékoli známky poškození uvnitř.

2) Turistice se věnuji 30 let,nikdy jsem neměl problém tohoto rázu.I poslední obuv Aku Conero jevila podobné známky opotřebení podrážky téměř po 8 letech intenzivního používání. Zničit takto boty za 10 měsíců je možné jedině kvůli nekvalitnímu materiálu.


Produkt

AKU CONERO GTX NBK vel. 44,5


Požadované řešení

Původním záměrem při reklamaci byla oprava. Z vyjádření společnosti plyne, že je jedna z vad neopravitelná a proto požaduji výměnu produktu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2020 09:54, před 5 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 19:11, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.