Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Na portálu Vevio jsem zakoupila pánskou mikinu značky Salomon,kterou jsem hradila převodem ( již nikdy více) a zboží které přišlo, je od prvního pohledu kopií značky, nikoliv originál. Levný materiál, špatná kvalita látky a potisku...je značný. Po odeslání reklamačního formuláře se mi dostalo automatické odpovědi s 30 denní lhůtou na vyřízení mé reklamace a od té doby se nikdo neozval. Není se na koho odvolat, na webu nejsou kontaktní informace.
Panská mikina Matthew
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
V případě koupě přes internet má spotřebitel rovněž právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1829 občanského zákoníku. V takovém případě je povinen do 14 dnů od odstoupení vrátit prodejci zboží a prodávající jí rovněž do 14 dnů vrátí veškeré zaplacené prostředky.
Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebitelce, aby se obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.