Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na www.seznam.cz jsem našla zajímavý inzerát na nemovitost, po nutné registraci a zaslání informací o nemovitosti mi po 2 mesících přišla upomínka za nezaplacení registračního poplatku 5000,- Nikde viditelně nebylo uvedeno, že tolik služba stojí. Firma se hájí tím, že má být klient v dnešní době více obezřetný kde se registruje, argumentuje datovou stopou a vyhrožuje soudním sporem.
Informace o nemovitosti
Správnou reakcí firmy by mělo být stornování poplatku. Společnost
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Hokešová, nikoho k registraci nenutíme, soudním sporem také nevyhrožujeme. Registrační proces je projev právního jednání (dříve projev vůle) každého subjektu, kdy toto právní jednání je logicky zcela dobrovolné. Kdo chce se registrovat, ať se u nás registruje a využívá našich služeb, kdo se nechce registrovat, ať se neregistruje. Co je na tom složitého? Všechny naše ceny za služby a popis služeb máte zcela transparentně uvedeny v zákonné předsmluvní dokumentaci, stejně tak v kořenové smlouvě, žádné obchodní podmínky nepoužíváme. Pokud si smluvní dokumentaci klient nepřečte a i tak tvrdí, že se s ní seznámil, toto opravdu není náš problém, nezlobte se. Ohledně soudního sporu, tak opět logicky, kdo jiný má rozhodnout kde je pravda, když z naší strany je tvrzeno, nárok máme na poplatek a z Vaší strany je tvrzen opak. Nebo znáte jiný způsob, jak se dobrat nějakého výsledku ?
Dobrý den, děkuji za vyjádření. Máte pravdu v tom, že v dnešní době plné podvodných praktik je potřeba zvýšené obezřetnosti. Nejsem člověk který by se kdekoliv registroval a cokoliv odsouhlasil bez kontroly a proto mě tato situace velmi překvapila. Pokud říkáte, že vše řádně uvádíte, proč zasílate fakturu až po dvou měsících a nikoliv okamžitě? Proč nebyl poplatek uveden přímo u nemovitosti a nyní u dalších inzerátů už ho uvádíte? Proč se chvíli po zaslání informací o nemovitosti nešlo do aukce přihlásit protože byla ukončena? Proč je tolik nespokojených zákazníků? Je nějaká možnost se s Vámi mimosoudně dohodnout nebo trváte na výši poplatku nebo soudním sporu?
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Jedná se o kopii emailu, který byl zaslán klientce ihned po vznesení dotazu, kdy se měl vyjádřit dTest.
Dobrý den paní Hokešová,
reagujeme Vám ihned, emailem, jelikož v rámci dTestu není prostor pro nás, ale čekáte na reakci z dTestu, tedy k Vašim dotazům:
1. Je zasílána výzva k úhradě a to ve lhůtě, která je dohodnuta ve smlouvě. Je to z toho důvodu, že po této době je již jasné, zda klient vydražil, či nevydražil předmětnou nemovitost, kdy v případě úspěchu si účtujeme další odměny dle smlouvy. Odstoupení od smlouvy je možné vždy, toto je zákonné právo, ale pokud klient od nás obdrží již plnění naší činnosti, logicky se mu finanční plnění již nevrací, jelikož služba byla poskytnuta, tento postup klient odsouhlasil v rámci smlouvy a před smluvní dokumentaci, kdy souhlasí se započetím naší činnosti před uplynutím 14 denní ochranné smlouvy.
2. Poplatek je v první řadě uveden v před smluvní dokumentaci, poté ve smlouvě a také v informačním ceníku. Pro prokázání našeho nároku je vždy řešena zásadní otázka, byla uzavřena platně smlouva nebo ne. Tato skutečnost je zásadní. Ostatní informační kroky, jsou činěny v rámci kontrol ČOI, která doporučuje více zpřístupnit informaci o cenách, ale zásadní je uvedení těchto cen ve smlouvě. Smluvní vztah je podložení našeho nároku, nikoli ceník, nebo informace uvedená v inzerci, toto jsou pouze podpůrné informace, které nemají vliv na uzavření smluvního vztahu.
3. Jelikož nejsme dražebníkem ani vyhlašovatelem dražby, nemůžeme tento fakt ovlivnit, není to v naší moci. U nás prochází každá nemovitost denní kontrolou aktuálnosti, tudíž z naší strany je to maximum co můžeme činit, pokud exekutor zruší nebo odročí dražbu a informace zveřejnění na portálu exekutorské komory se zpožděním, nemůžeme to ovlivnit.
4. Nespokojených klientů není více než 3% ze všech našich klientů, toto jsme schopni kdykoli prokázat. Vidíte sama, že z naší iniciativy se Vám snažíme reagovat, byť v dTestu je na „řadě“ s vyjádřením dTest, pochválíte nás, že věnujeme čas Vašemu dotazu nad rámec nutnosti. Odpověď je jednoduchá, nepochválíte, protože toto se u nás v Čechách nenosí, ale kritizovat a stěžovat to je jiná. Ale bohužel je to tak. S tím nic nenaděláme.
5. Poskytnutí služby v rámci exekuční dražby je velmi finančně náročné, např. výběr dražeb, prověření dokumentů, zadání inzerce, zaplacení inzerce, denní kontrola všech dražeb (200-300 dražeb denně), infolinka, emailová podpora, komunikace nad rámec povinností, ani si neumíte představit, jaké toto vše obnáší finanční náklady nejen na lidské zdroje, ale i na technologické zabezpečení.
Děkujeme Vám a jsme s pozdravem
Tým S-dražby.cz
Dobrý den, vzhledem k článku o této situaci na stránkách České obchodní inspekce a pořadu Černé ovce jsem se rozhodla poplatek nezaplatit.
S pozdravem Hokešová
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka směřovala otázky na společnost a ve dřívějším vyjádření společnosti na nás také žádná žádost o vyjádření nesměřovala, přeřadili jsme stížnost na společnost, aby se vyjádřila ke sdělení spotřebitelky. Pokud společnost potřebuje naše vyjádření, může o něj v textu sdělení požádat, jinak z naší strany není nutné do komunikace vstupovat.
Vzhledem k poslednímu sdělení spotřebitelky stížnost uzavíráme, protože další komunikace by již byla bezpředmětná. Spotřebitelce však připomínáme, že má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.