Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#39391Nemožnost odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2020, před 5 lety

Jiří Vyskočil

Znění stížnosti

Dobrý den,
registroval jsem se na stránkách be2.cz (28. 12. 2018) a 31.12.2018 jsem zaplatil 156 Kč za členství. Netušil jsem však, že za členstvím se skrývají automatické obnovení ve výši 2247 Kč! První strhnutí z účtu přišlo 30.1.2019 a poslední o rok později. Když jsem chtěl zrušit účet a členství, webové stránky navádějí na neexistující položky (do sekce "Můj profil" / "Vlastnosti"). Kontaktoval jsem i zákaznickou podporu, ale ta je zatím bez odezvy (dostal jsem zatím pouze automaticky generovaný email). Sdělil jsem všechny potřebné údaje dle všeobecných obchodních podmínek s žádostí o zrušení členství a účtu.
Jelikož jsem se dozvěděl, že jejich podpora nereaguje na odstoupení od smlouvy, obracím se tudíž na Tyto stránky.


Produkt

Zakoupeno premium členství 31.12.2018 na seznamce be2. Od 30.1.2019 do 31.1.2020 bylo automaticky prodlužováno členství. Uvedené členství nelze zrušit přes stránky, společnost nereaguje.


Požadované řešení

Požaduji okamžité odstoupení od smlouvy, zrušení automatického předplatného a výmaz všech osobních údajů vč. zaslání potvrzení o vymazání osobních údajů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2020 08:18, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.

Spotřebitel by mohl využít také bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem, kopií výpovědi atd.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2020 22:07, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.2.2020 07:53, před 5 lety


Jiří Vyskočil

Společnost se mi už ozvala. Na první maily reagovala s tím, že požaduje výpověď v příloze s celym jmenem, mailovou adresou a vlastnorucnim podpisem.
Na mail, ve kterém se nacházela výpověď v příloze, mi odpověděli, že jim je líto, ale žádost nebyla zaslána v ustanovení 14denni lhůty. Mail dále pokračoval, že mi členství vyprší dne 29/4/2020 a že smazání profilu již nebude mít za následek refundanci nevyuziteho premiového členství. Dále poskytli i informaci, že až budu chtít profil smazat, ať jim pošlu požadavek na ochrana@be2.cz.
Následně mi přišlo do hromadných mailů i potvrzení výpovědi, a tak jsem odeslal nový mail s požadavkem okamžitého smazání účtu.
Tímto beru spor za uzavřený a vyřešený. Ale i presto, že na mail nakonec společnost reagovala slušně a jasně, stránky bych označil jako podvodné, neboť se v ní nachází LŽIVÉ informace a SKRYTÉ poplatky s nesmyslně vysokou částkou! Všeobecné podmínky nekorespondují se skutečností, obsahují i požadavek od uživatele, který je nedohledatelny (viz automaticky přidělena šifra k uzivateli místo uživatelského jména), při zrušení účtu stránky mylně navádí na neexistující položky (můj profil -> vlastnosti) a obsahují příliš mnoho malých písmen v barvě světle sedí na bílém pozadí, aby uživatel měl co největší šanci podstatne informace přehlédnout.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2020 18:01, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2020 20:56, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.