Počet nahlášených stížností: | 310 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pro kontrole môjho osobného účtu v Slovenskej sporiteľni, a.s. som zistil, že mi z môjho osobného účtu bola dňa 1.2.2020 (dátum transakcie 31.01.2020) neoprávnene stiahnutá suma 119,88:- EUR. V tom čase som žiadne operácie na predmetnom účte nerealizoval.
Žiadam Vás o vrátenie sumy 119,88.- EUR na tento účet a vprípade, že tak nebude účinné do 10 dní podám na Vás trestné oznámenie za bankovú krádež.
Neuvádzam, lebo žiadny výrobok ani službu som si vo vašej spoločnosti neobjednal
Okamžité vrátenie finančných prostriedkov vo výške 119,88.- EUR
|
Tweet |
Společnost IntermaxGroup AG účtuje od svých klientů částky v obdobné výši v návaznosti na automatické prodloužení členství na portálech, které provozuje. Ačkoliv to ze stížnosti přímo neplyne, máme za to, že spotřebiteli byl roveněž stržen z účtu tento poplatek a proto naše odpověď směřuje na tuto situaci.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.