Společnost


Filip Štěpnička

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#3941Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2014, před 10 lety

Silvie Šimková

Znění stížnosti

Dobrý den,

letos v dubnu jsem manželovi k narozeninám koupila magnetický náramek z wolframu Proxima z Insportline přes internetový obchod Gekonsport za 1.190,- Kč. Po pár dnech (a to jej nenosil každý den) se manželovi náramek samovolně uvolnil a spadl na parketovou podlahu , kde se roztříštil na několik částí - . Zaslala jsem jej k reklamaci, a zároveň jsme chtěli odstoupit od smlouvy a vrátit peníze, ale byl nám vrácen – odebrali poškozené články. Po telefonickém rozhovoru s oběma firmami nám bylo řečeno, že wolfram je křehký kov a nemůže spadnout na zem. Tato informace ale není nikde napsána. Oba s manželem jsme si mysleli, že šperky , protože jsou to věci každodenní spotřeby, mohou spadnout na zem – to se někdy stane- se jim nic závažného nemůže stát. Ale mýlili jsme se. NESMÍ spadnout.

Navíc, když jsme „opravený“ náramek dostali zpět, jsem zjistila, že nám ani ty chybějící části (3 články)nenahradili – měli je možná nám vrátit poškozené nebo aspoň s nějakou náhradou – byly v nich i ty magnety. Navíc - když jsem články přepočítávala, došla jsem k číslu 24 článků , tj. i 24 magnetů. Na jejich internet. stránkách oba popisují, že je to náramek s 30 magnety. Udělala jsem si i foto před tím, než jsem poškozený náramek poslala – přepočítala jsem články a bylo jich tam 27, tzn. o 3 méně než je popisováno. Stejně na jejich fotce na internetu to vypadá na číslo 27. Tzn., že tuto informaci o 30 magnetech beru jako klamavou a tudíž bych mohla díky tomu odstoupit od smlouvy.

Poslala jsem jej zpátky podruhé i s výše popisovanými argumenty, ale neuspěli jsme, jen nám bylo napsáno, že jsme si náramek poškodili mechanicky sami a oni jej opravili bez jakýchkoli nároků na opravu. Když to ale opravili, neuznali tím i oprávněnou reklamaci? Telefonicky se s nimi nedá domluvit, pořád tvrdí, že je to křehké a nesmí to spadnout na zem.

Ráda bych tímto , pokud to nepůjde vymoct zpátky, poukázala i na to, že lidé, pokud budou uvažovat o této koupi, ať to nedělají, nedomluví se zpět náhrady. Nevím, možná jsme zrovna měli smůlu na vadné články, ale to by neměli pohotovou odpověď na křehkost materiálu.

Děkuji za trpělivost při čtení a případnou pomoc.


Produkt

magnetický náramek Proxima, Insportline


Požadované řešení

žádám o vrácení peněz z důvodu nedůvěry v materiál, ze kterého je výrobek vyroben


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2014 12:55, před 10 lety

Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, zejména řídí-li se užívání návodem, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit, ledaže jde o pravidla obecně známá. Opomene-li prodávající tuto povinnost, odpovídá za škodu, která spotřebiteli v důsledku neinformování vznikla. Z tohoto titulu mohlo tedy dojít k uvedení zboží do původního stavu.

Obecně platí, že zamítá-li prodávající reklamaci, neměl by do věci žádným způsobem zasahovat, protože tím zasahuje do vlastnického práva spotřebitele a zbavuje ho možnosti, aby si nechal zpracovat nezávislý znalecký posudek, kterým by mohl prokázat, že se o vadu skutečně jedná.

Co se týká odlišného počtu magnetů, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku. V takovém případě má spotřebitel právo na uvedení zboží do souladu se smlouvou, v první řadě odstraněním rozporu, lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, má spotřebitel právo na výměnu. Není-li to možné, může od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
22.10.2014 09:12, před 10 lety


Silvie Šimková

Hodnocení:

Komentář: DOBRÝ DEN,

chtěla bych touto cestou poděkovat dTestu za právní pomoc. Díky ní se mi podařilo po celkem - pro mne už skoro marném a dlouhém boji dostat peníze za "neuznanou" reklamaci zpět.
Zároveň bych chtěla poděkovat i panu majiteli Gekonsportu, že se k případu postavil čestně a uznal mé několikeré oprávněné stížnosti na vadu výrobku i průběh řešení reklamace. Problém jsem viděla u prvotního zdroje, tj. výrobce - Insportline - ten dělal průtahy a nechtěl mi vyhovět.
Díky právnímu výkladu z řad uznávané společnosti hájící zájmy spotřebitelů a odborného výkladu kvalifikované osoby se mi podařilo dotáhnout věc do zdárného konce.

Ještě jednou děkuji,

Silvie Šimková