Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
touto cestou Vás žádám o pomoc ohledně sporu s Academic Singles (Be2).
V roce 2018 jsem se zaregistrovala na inzerovanou seznamku. Dne 22.10.2018 mi přišel e-mail ohledně registrace a následně se strhlo 990,- Kč i přesto, že firma Academic Singles inzerovala 149,- Kč. Nicméně částka 990,- Kč se z karty strhla až po veškerém zaregistrování , dříve o této sumě nikdo předem neinformoval.
Dne 22.10.2018 jsem tedy ihned psala e-mail na uvednou e-mailovou adresu (zakaznickyservis@academic-singles.cz), kterou měli uvedenou již v jejich prvním e-mailu, a žádala jsem o okamžité zrušení účtu a vrácení částky 990,- Kč. Taktéž v tomto e-mailu psali, že námitky k fakturované částce musí být vzneseny nejpozději do 6 týdnů. Každopádně fakturu tato společnost ani nezasílá - pouze si strhne libovolnou částku z účtu.
Dne 27.10.2018 jsem psala písemně žádost o zrušení a přiložila jsem e-mail, který jsem psala ihned dne 22.10.2018.
Dne 31.1.2019 jsem psala opět e-mail s tím, že se mi nikdo dosud nevyjádřil ohledně zrušení. Mezitím mi stále od této firmy chodily e-maily ohledně navrhujících uživatelů atd. Od 22.10.2018 jsem se ale nemohla na účet na seznamce přihlásit abych účet zrušila. Zadané údaje nebyly správné. Jiné přístupy jsem neměla. Na účet jsem nechodila.
Na tento e-mail mi teprve přišla odpověď a to až dne 5.2.2019 s popisem, že členství mohu zrušit faxem, dopisem, nebo přílohou e-mailu. Znovu jsem tedy dne 10.2.2019 posílala e-mailem kopii žádosti o zrušení účtu a žádost novou s datem 10.2.2019.
Od té doby se opět nic nedělo. Ale jejich ostatní e-maily přestaly chodit.
Když jsem zjistila, že dne 24.4.2019 mi byla z účtu stržena další částka a to 3294,- Kč, tak jsem opět psala e-mail dne 15.5.2019, kde jsem přikládala veškerou dosavadní e-mailovou komunikaci a kopie žádostí o zrušení.
Nyní mi přišel e-mail z německé firmy. Německy neumím, ale v textu se objevuje "Academic Singles" a částka k úhradě cca 215 Euro. Také jsem ve složce spam našla e-mail ohledně toho, abych uhradila 3577,- Kč včetně nějkého penále, jinak předají částku k exekuci atd.
Prosím o informaci, jak vyřešit tuto situaci, kdy se neúspěšně snažím od počátku zrušit členství, a žádám o navrácení stržených dost vysokých částek.
Účet u této firmy jsem nevyužívala ode dne, kdy jsem zjistila, že místo 149,- Kč mi strhli 990,- Kč a ihned jsem zažádala o storno.
Nikdo se mnou nekomunikoval kromě pár e-mailů, ale domnívám se, že šlo zřejmě o automatickou odpověď, jelikož se nikdo ani jmenovitě nepodepsal.
Členství tato firma automaticky obnovuje i přes nesouhlas a zaslanou výpověď.
Nevím tedy, co více udělat, abych již nemusela snášet jejich e-mailové ataky a taktéž nemusela dále platit nesmyslné částky. Prozatím mě strhli za rok 2018 a 2019 z účtu celkem 4284,- Kč.
Děkuji.
Zrušení členství, účtu a navrácení peněz, které mi strhli.
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebitelce doporučujeme, aby si uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončila. Pokud spotřebitelka smlouvu řádně ukončila ještě před tím, než došlo k jejímu automatickému prodloužení, nebyla společnost oprávněna účtovat si členský poplatek za následující období.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.