Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#39417Chybné vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 hodin 36 minut

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2020, před 5 lety

Michael Sedlák

Znění stížnosti

Po cca. 9 měsících od zakoupení jsem reklamoval nefunkční NAS server QNAP. Při reklamaci jsem uvedl požadované řešení reklamace opravou, nebo výměnou. Do potvrzeného reklamačního protokolu to však zapsáno nebylo.

Po 30 dnech CZC reklamaci uzavřela s tím, že byla uznána jako oprávněná, a bez další komunikace mi byl vystaven dobropis na částku původního nákupu (a v tomto smyslu byl i doplněn reklamační protokol - ovšem bez mého souhlasu, nebo podpisu).

Uvedené zboží je i v současné době v sortimentu CZC, avšak s cenou o 1 500,- Kč vyšší. Při mém pokusu o opětovný nákup zboží hrazený dobropisem mi bylo oznámeno, že rozdíl cen musím uhradit.

Proto jsem (opakovaně) požádal o změnu vyřízení reklamace podle původního požadavku - tj. výměnou zboží. To mi bylo zamítnuto jak na zákaznické lince, tak na oddělení stížností. Na první písemnou odpověď jsem čekal 12 dní.


Produkt

QNAP TS-453Be-2G


Požadované řešení

Výměna zboží (požadována již při reklamaci, následně při komunikaci s CZC)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2020 10:17, před 5 lety

Je-li zboží vadné, je prodávající povinen vadu odstranit buď opravou věci, nebo výměnou za nový, bezvadný kus. Není-li ani jedno z uvedených řešení možné, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy (tzn. vrácení kupní ceny spotřebiteli a zboží prodejci).

Vytkl-li spotřebitel prodávajícímu vadu, měl dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vydat spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce pokutou až do výše 3 000 000 Kč, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.