Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
objednala a zaplatila jsem pračku a sušičku. Alza zboží předala dopravci, který mi následně pračku se sušičkou přivezl, rozbalil a zapojil. Poté znovu žádal o zaplacení. Ukázala jsem tedy dopravci doklad o zaplacení a potvrzení od Alzy, že zboží je placeno, jen ho převzít. Dopravce to neakceptoval, zboží odpojil, nezajištěné a nezabalené si zase vše odvezl.
Zajímalo by mě jak situaci řešit, jelikož se stávám majitelem zboží ihned po převzetí dle obchodních podmínek. Zboží vybalili a zapojili do provozu, tím pádem beru zásilku jako převzatou.
Alzu jsem na to ihned upozornila, nicméně vysvětlení jsem nedostala.
Kompenzace v podobě slevy z původní ceny.
|
Tweet |
Dle obchodních podmínek spol. Alza (https://www.alza.cz/obchodni-podminky-art10.htm):
"Alza si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny. Obdobně se toto pravidlo užije v případě zakoupení licence či služby.
Alza Kupujícímu odevzdá věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci/licenci v souladu se smlouvou.
Alza splní povinnost odevzdat věc Kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí."
Pokud spotřebitelka zaplatila plnou kupní cenu, nabyla vlastnictví věcí a přepravce nebyl oprávněn věci odvézt. Společnost Alza odpovídá za dodání věcí, pokud však byly následně demontovány a odvezeny jejím smluvním partnerem (přepravcem), nelze doručení považovat za řádné. Spotřebitelka by měla společnost vyzvat k dodání věcí a stanovit přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění, pokud by v ní věci dodány nebyly, má spotřebitelka nárok od smlouvy odstoupit.
V případě, že byla pochybením společnosti nebo přepravce spotřebitelce způsobena škoda, může ji spotřebitelka nárokovat u společnosti Alza, neboť ta vůči spotřebitelce odpovídá za dodání věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.