Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
na internetových stránkách mall.cz jsem 24.12.2019 objdenal dva druhy zboží ( 1x za 319 Kc 1x za 649 Kc a dopravu za 59 Kc ) které mi do dnešního dne nebylo doručeno. Na stránkách Česté pošty, která měla zboží doručit jsem se dozvěděl, že doručení bylo zrušeno pro nekompletnost či poškození. Po po hovoru,který proběhl 14.1.2020 na infolince společnosti mall.cz mi byla vrácena částka jen za jednu položku ze dvou ( vrácená částka činí 649 Kc ). Po opětovném několikeré kontaktování eamilem, ve kterém uvádím, že vrácená částka není úplná, mi je jen suše sdělováno, že platba již byla vrácena. Jelikož jsem uhradil oba a neobdržel ani jeden, je vcelku logické, že požaduji vrácení peněz za oba produkty.
To se do dnešního dne nestalo, tudíž tímto žádám o nápravu.
Děkuji
Tomáš Gabera Drtina
Ob jednal jsem dětské boby 1xPacer Brake černé - zánovní ( kód zboží 1426036001 ) a dále dětské boby Pacer Brake DUO černé ( 1293728 )
Požaduji vrátit zaplacenou částku, či dodat objednané zboží za stejnou částku, kterou jsem za něj již zaplatil bez dalších nákladů.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud prodávající nedodá zboží, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení celé zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.