Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#39442Neopravněné stržení penež a prodloužení premium člentví

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2020, před 5 lety

Kateřina Sada

Znění stížnosti

Na začátku ledna 2020 jsem si založila profil na seznamce Be 2 a zaplatila na zkoušku premium členství na měsíc za 149 kč. Po měsíci mi byla stržena částka 2247 za prodloužení člentví. O tom jsem, ale dopředu nevěděla. Je to klamání spotřebitele, ikdyž stále asi legalní. Napsala jsem tedy email na zákaznickou podporu, že žádám okamžité ukončení členství a smazaní profilu. Vím, že peníze už zpět nedostanu, chci ale zamezit opětovnému prodloužení členství v budoucnu. Zatím jsem odpověď zpět nedostala. Mám uschovaný email s výslovnou výpovědí i email, že zpráva byla doručena. Pokud mi za měsíc bude stržena další částka, přestože jsem řádně zaslala výpověď na email, zablokuji platbu v bance, a v případě, že ji po mne budou vymáhat předám vše právníkovi. Je mi totiž jasné, že kdybych posílala výpověď poštou na sídlo firmy do Lucemburska nikdo by to nikdy nepřevzal. A když jsem smlouvu uzavřela přes internet musí tak jít i zrušit.
Je tento postup správný?
Děkuji
K. S.


Produkt

premiové člentství Be 2,neoprávněné stržení peněz z účtu


Požadované řešení

Přijetí výpovědi, zrušení premiového účtu, smazání profilu, vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 16:04, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelce doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informovala, že nebyla ze strany společnosti řádně poučena o smluvních podmínkách, tudíž byla uvedena v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitelka by měla rovněž společnost informovat, že neměla v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

I přesto, že dle našeho názoru smluvní vztah v tomto případě zaniká uplynutím doby, na kterou byl sjednán, přikládáme návod jak postupovat při vypovězení smlouvy a spotřebitelce doporučujeme z preventivních důvodů taktéž smlouvu vypovědět. Řádná výpověď vypadá následovně. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitelka využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Z důvodu předběžné opatrnosti spotřebitelce doporučujeme také oslovit její banku s případnou žádostí o zablokování karty.

Zároveň doporučujeme spotřebitelce uschování či uložení veškerých materiálů, kterými lze prokázat, že platně ukončila, anebo se přinejmenším snažila platně ukončit, daný smluvní vztah.

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2020 13:30, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2020 23:41, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.