Společnost


AXA pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39446AXA systematicky využívá podpojištění pro snížení pojistného plnění z havarijního pojištění aut

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 22 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2020, před 5 lety

Vladimír Bartoš

Znění stížnosti

Na základě srovnání nabídek pojišťoven jsem si vybral AXA pojišťovnu pro havarijní pojištění auta. Pojistil jsem jej na o něco vyšší částku, než byla jeho pořizovací cena. Pak jsem srazil srnu - škoda 60.000,-Kč. AXA mi oznámila, že dle jejích tabulek je hodnota auta o 20 % vyšší a tudíž musím ke spoluúčasti zaplatit navíc 12.000,-Kč! Při pojišťování mě nijak neupozornili, že toto riziko existuje.
Dle mého názoru má AXA záměrně nastavené nízké pojištění a dopředu již počítá s tím, že při škodní události využije zákon o podpojištění.


Produkt

Havarijní pojištění AXA pojišťovny


Požadované řešení

zveřejnění varování pro ostatní pojistníky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 23:33, před 5 lety

Dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. II. ÚS 155/16 se skutečnou škodou rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody, a proto musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu.

Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li spotřebitel se svým požadavkem úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci (viníkovi dopravní nehody).

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelce nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.2.2020 09:59, před 5 lety

Dobrý den,

pokud máte sjednáno pojištění u naší společnosti, rádi se postaráme o prověření popsané situace. S ohledem na zákon o pojišťovnictví a z něj vyplývající povinnost mlčenlivosti se však nemůžeme veřejně vyjadřovat ke konkrétním záležitostem klientů.

Kontaktujte nás prosím na info@axa.cz nebo prostřednictvím e-podatelny na www.axa.cz/epodatelna s upřesněním situace a Vaší identifikací.

S pozdravem
Vaše AXA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.3.2020 13:11, před 5 lety


Vladimír Bartoš

Stížnost s AXA jsem již řešil. Jejich stanovisko je, že dle zákona si já určuji, na jakou částku mám své auto pojistit a určil jsem v porovnání s jejich tabulkami cenu nižší.
Namítl jsem, že:
- jejich tabulky nemám k dispozici, tudíž jsem nemohl vědět, že auto podpojišťuji,
- AXA ode mne měla všechny podklady o stáří a stavu auta a měla mě upozornit, že auto bude podpojištěné.

Na tyto námitky AXA jenom zopakovala své prvotní stanovisko a námitky ignorovala.

Nemám chuť s pojišťovnou AXA dále diskutovat. Jen bych byl rád, kdyby se o nebezpečí podpojištění dozvědělo co nejvíce lidí a dali si na to pozor.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2020 21:40, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat, resp. z posledně uvedeného vyjádření spotřebitele vyplynulo, že je pro něj věc uzavřená. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.