Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den.
Začátkem května tohoto roku,se má dcera na prodejně O2 v Brně informovala zda neexistuje nějaký výhodný tarif s částkou do 500Kč,když už několik let využívá pevný internet od zmíněné společnosti.Že by jí vyhovovalo nějaké neomezené volání a sms do všech sítí a že internet v mobilu nepotřebuje.
Zaměstnankyně O2 S.P. ji nabídla že pokud nechce internet v mobilu jde udělat sleva odečtením internetu v mobilu,pak slevu na to že využívá O2 pevný internet a pokud máme v rodině děti do 26 let či seniora jde tam přidat ještě další sleva.
Tím se dostali na částku 446Kč vč.DPH na kterou by mohla být uzavřena smlouva.
Dcera souhlasila a rovnou se optala, zda by tedy bylo možné převést od jiného operátora i telefoní číslo a případně smlouvu převést na maminku i s pevným internetem a že by vše dál bylo hrazeno ze SIPA ze kterého platí pevný internet i s mobilní službou.
Nebyl žádný problém.
Tudíž dcera šla rovnou vypovědět smlouvu ke svému operátorovi T-Mobile,kde byla výpovědní lhůta 1 měsíc.
Před uplynutím výpovědní doby 2.6.2014 jsme se byli informovat u zaměstnankyně O2 S.P. na prodejně v Brně, kdy a jak smlouvu můžeme uzavřít.
Měli jsme štěstí a dcera převedla rovnou své tel.č.k společnosti O2 a uzavřela smlouvu FREE.CZ jak se dohodli začátkem května s měsíčním závazkem 446Kč vč.DPH a zároveň se sjednalo i převod smlouvy mobilní služby i služby pevné sítě (Internet Optimal+) se závazkem 404Kč končícím 12.8.2014 na moje jméno kde nám byla 9.6.2014 na e-mail zaslaná aktivace služby-změna elektronického vyúčtování na moje jméno.
Potom se rovnou prodloužila smlouva na Internet Optimal+ na prodejně O2 se zaměstnankyní S.P. a s její kolegyní které volala ohledně slevy k prodloužení smlouvy Internet Optimal+ na další rok za akční cenu internetu,kde mě měla dojít na adresu k podpisu nová smlouva,která i po urgenici do dnešního 4.8.2014 dne nepřišla.Na osobní dotaz na prodejně O2 do kdy máme závazek pevného internetu Internet Optimal+ nám bylo sděleno 12.8.2014,že žádná změna-prodloužení smlouvy tam není evidovaná.
Vše začínalo být nějaké podezřelé,tak jsme se raději začali zajímat o platby,zda jsou nastavené jak zaměstnankyně O2 slíbila aby nedošlo k nějakému problému s platbou za služby.
Po telefonické informaci na zákaznické lince O2, kde jsme se informovali zda proběhnou platby přes SIPO jsme se dozvěděli,že mobilní služby nejdou platit přes SIPO pouze pevný internet,ale ten tam nebyl hlášen.
Sandra Petrášová jaksi zapoměla říct,že platby za mobilní služby jdou platit pouze složenkou nebo příkazem z účtu,klasickým SIPEM nejdou a taky opoměla převést platbu SIPEM alespoň za pevný internet.
Tak jsme s pánem na infolince převedli platbu pevného internetu ze složenky na SIPO a první platby provedly složenkou.
Na účet za mobilní služby jsme poslali raději větší částku a to 1500 Kč i když platba v prvním vyúčtování zněla na částku 8.26Kč aby někde nějakým nedopatřením nevznikl mínusový schodek a mohlo se to bez problémů strhnout.
Ano,to se opravdu strhlo s dalším vyúčtováním,kde nám bylo strženo 600,12Kč kde ve vyúčtování byla částka 11,20Kč za MMS což souhlasilo a zbytek byl účtován z jiné částky než na jakou byla uzavřena smlouva tedy 446Kč vč.DPH.
Následovalo podání reklamace přes operátora na infolince 25.7.2014 se ozvala paní z reklamací a sdělila nám,že vyúčtování proběhlo v pořádku smlouva na částku 446Kč vč.DPH je neplatná, že takovou službu společnost O2 nenabízí a bylo mě navrhnuto zaslání nové smlouvy na částku 600Kč měsíčně vč.DPH nebo zrušení telefoního čísla bez sankce.
Ani na jedno jsem nepřistoupila a sdělila jsem že si půjdu danou situaci vyřídit přímo na prodejnu kde jsme smlouvu uzavírali na což mě paní sdělila že tam nic nevyřídím, že mohu pouze S.P. poděkovat za způsobený problém.
Dcera proto zašla v pondělí 28.7.2014 na prodejnu za zaměstnankyní O2 S.P.,ta jí tvrdila že došlo ke změně systému a že zákazníky migrujou do nového systému,díky tomu došlo k dané situaci,tak že je vše v řešení s paní z reklamací, že jí zaslala dokumentaci a že smlouva byla uzavřená legálně s částkou 446Kč vč.DPH.....
Tudíž jsme na dané vyúčtování 600.12Kč podali písemnou reklamaci.
29.7.2014 nám došlo písemné vyrozumění o zamítavém vyřízení reklamace.
No a ještě aby toho nebylo málo,dceři došla od společnosti O2 25.7.2014 další výborná zpráva formou dopisu,že vzhledem k porušení čl.13.1 Všeobecných podmínek pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací v souladu s čl.13.7 se jí účtuje smluvní pokuta v částce 3600Kč za porušení smlouvy (kterou převáděla na mě).
Zase jsme volali na infolinku oč jde,že jsme žádnou smlouvu neporušili že jsme převáděli pouze smlouvu na mě.Jednalo se tedy o převod ne o zrušení smlouvy. Naštěstí tohle bylo uznáno a neoprávněná částka 3600Kč stornovaná.
Mrzí nás,že jsme společnosti O2 resp.zaměstnankyni na prodejně O2 dali důvěru a takto jsme na to doplatili,kazí tím pověst celé společnosti.
Ráda bych tuto záležitost vyřídila k oboustranné spokojenosti, abych mohla po tolika letech i nadále využívat služby O2,ovšem za sjednaných podmínek.
Tarif FREE.CZ , Internet Optimal+
Ráda bych tuto záležitost vyřídila k oboustranné spokojenosti, abych mohla po tolika letech i nadále využívat služby O2,ovšem za sjednaných podmínek.
|
Tweet |
Z předložených dokumentů je prokázáno, že účastnická smlouva byla uzavřena dne 2. 6. 2014 (ID 1-38986355444). Ve smlouvě je sjednán tarif FREE CZ, jehož nedílnou součástí je dle smlouvy Internet v mobilu M. Zákon o elektronických komunikacích vyžaduje v ustanovení § 63, aby smlouva o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací obsahovala mimo jiné i údaj o ceně. Hlavní část smlouvy údaj o ceně neobsahuje. Máme za to, že se jedná o podstatný údaj, který by měl být obsažen ve smlouvě hlavní. Je-li ve smlouvě odkazováno na Smluvní podmínky (Ceník a Všeobecné podmínky), poskytovatel služby by nyní musel prokázat, že se staly pro spotřebitele závaznými. Pouhý odkaz na podmínky nepostačuje. Pro jejich závaznost vůči spotřebiteli musí přistoupit seznámení se s jejich obsahem. Jestliže byl spotřebitel s obsahem podmínek před uzavřením smlouvy seznámen, není podstatné jakým způsobem, k tomu došlo, zda v souvislosti s uzavíráním konkrétní smlouvy, či již dříve v souvislosti s uzavíráním podobné smlouvy. V takovém případě jsou pro něj závazná a smlouva by byla uzavřena na tarif, jehož cena je uvedena v Ceníku. V pochybnostech však musí ten, kdo se podmínek dovolává, prokázat, že byly ke smlouvě připojeny anebo že byly druhé straně známy. Pokud poskytovatel tuto skutečnost neprokáže, přihlédne se následně ke shrnutí objednávky, které bylo spotřebitelce zasláno po uzavření smlouvy na pobočce.
Nemůžeme souhlasit s tvrzením týkajícím se neplatnosti smlouvy, a to z důvodu, že ten, kdo vyvolal určité jednání, se následně nesmí dovolávat vad jednotlivých úkonů, které sám způsobil. Dále je i ve shrnutí objednávky uvedeno, že nedílnou součástí předmětného tarifu je Internet v mobilu.
Spotřebitel se proti zamítnuté reklamaci může bránit podáním návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace u Českého telekomunikačního úřadu. S podáním návrhu je spojena povinnost uhradit správní poplatek ve výši 100 Kč. Návrh musí být podán nejpozději do jednoho měsíce od doručení vyřízení reklamace.
Dobrý den,
na základě předchozích řešení Vašeho podnětu jsme Vás telefonicky i písemně informovali o podmínkách a ceně tarifu FREE CZ, jehož nedílnou součástí je i internet v mobilu. Ve shrnutí objednávky byla uvedena tato informace: Mobilní tarif FREE CZ - standardní cena 446 Kč měsíčně včetně DPH tarif obsahuje: neomezené volání do všech sítí v ČR, neomezené SMS do všech sítí v ČR, nedílnou součástí tarifu je Internet v mobilu, nelze jej zrušit samostatně. Cena za internet v mobilu je 303 Kč měsíčně včetně DPH.
Velice litujeme, pokud došlo při komunikaci na prodejně ke sdělení jiné ceny. Tarif FREE CZ bez internetu v mobilu není v naší nabídce a není tak možné tento tarif za poplatek 446 Kč poskytnout.
V rámci řešení celé záležitost jsme Vám nabídli možnost odstoupení od smlouvy bez sankce do 15. 9. 2014. V případě, že tuto možnost nevyužijete, bude po tomto datu tarif FREE CZ účtován dle platného Ceníku O2 Mobilní hlasová služba O2 Mobilní internetové připojení, který je k dispozici zde http://bit.ly/1q8bLOE.
Mrzí nás, že Vám nemáme možnost sdělit jiné informace, na předchozím vyjádření trváme.
S přáním hezkého dne
Anna Typovská
Guru pro Social Media
O2 Czech Republic a.s.
Krásný den p.Typovská,
společnost O2 má opravdu divné praktiky uzavírání smluv,
kdy jednoznačně uzavřete smlouvu se zaměstnancem O2 prodejny,
kde ve shrnutí objednávky byla uvedena tato informace:
Mobilní tarif FREE CZ - standardní cena 446 Kč měsíčně včetně DPH tarif obsahuje: neomezené volání do všech sítí v ČR, neomezené SMS do všech sítí v ČR, nedílnou součástí tarifu je Internet v mobilu, nelze jej zrušit samostatně.
Ovšem nějaká zmínka domyšlená z Vaší strany že
"Cena za internet v mobilu je 303 Kč měsíčně vč. DPH"
o tom ve smlouvě není žádná zmínka! A nebyla ani při uzavírání smlouvy.
Takže je logické že ve shrnutí objednávky Mobilní tarif FREE CZ - standardní cena 446 Kč měsíčně včetně DPH tarif obsahuje za tuhle cenu i internet v mobilu,který jak jistě víte stejně nevyužívám ( i když bych na něj dle uzavřené smlouvy měla nárok).
Pak v tom případě klamete zákazníky a právoplatně uzavíráte neplatné smlouvy za podmínek,které společnost O2 není schopná plnit,takže tyto smlouvy jsou podvodně uzavřené,za což neinformovaný zákazník při podpisu smlouvy s částkou měsíčního plnění 446Kč vč.DPH nemůže zodpovídat,jelikož neví že si za nějakou dobu vzpomenete a telefonicky po moji reklamaci faktury doplníte,že se ke smlouvě někde připočítává váma vydedukovaná částka 303Kč za cenu internetu v mobilu,nýbrž váš zaměstnanec,který nás neinformoval ani nikde cenu do smlouvy neuvedl.
Je smutné že tak velká společnost jako je O2 Czech Republic pokud udělá chybu,není schopna se se jí postavit čelem omluvit se a udělat zákazníkovi za pochybení společnosti vyjímku.
Díky nesrovnalostem které zavinil zaměstnanec O2 prodejny a řešení problémů,jsem přišla k újmě a musela jsem zrušit i dovolenou,abych mohla řešit problémy které díky nezodpovědnosti společnosti O2 Czech Republic probíhají.Je to pro vaši společnost opravdu výborná vizitka.
Pokud byly spotřebitelce předloženy spolu se smlouvou i Smluvní podmínky, musela by prokázat, že slovní ujištění bylo jiné.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost na svém rozhodnutí trvá, jsme se rozhodli stížnost uzavřít s nedosažením dohody.
Hodnocení: