Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, do dnešního dne jsem neobdržela zpět mnou předem uhrazenou platbu v částce 394,- Kč za objednávku č. #176550 z e-shopu provozovaném na internetové stránce urbantrend.cz společností Urban Trend s.r.o, IČ 07993234. Zboží jsem objednala 10.11.2019 a též obratem uhradila předem platební kartou on-line platbou, tak jak požadovali - na dobírku zboží nezasílají. Platba mi měla být vrácena po mém odstoupení od kupní smlouvy ze dne 26.12.2019, neboť zboží nebylo dodáno ve stanoveném termínu. Platba mi nebyla vrácena ani po opakovaných urgencích přes e-mail uvedený jako jediný kontakt ke komunikaci se zákaznickou podporou. Vždy odepsali, že částka bude vrácena, nebo že už byla odeslána a poté, že měli technické problémy, poté, že onemocněla účetní ... atd., po každé urgenci přišla jako odpověď jiná výmluva. Za zákaznickou podporu se podepisuje Petra Veselá. Odstoupení od smlouvy jsem zaslala i písemnou formou doporučeně na adresu uvedenou v obchodních podmínkách zveřejněných na stránce e-shopu. Do dnešního dne mi peníze za nedodané zboží vráceny nebyly. Též jsem zaslala písemnou předžalobní výzvu s poskytnutím další lhůty pro vrácení platby přímo jednateli společnosti R.S. Bartáková Alena.
objednávka zboží č. #176550 - dámský top s volnými rukávy, cena 394,- Kč
Vrácení částky 394,- Kč na můj bankovní účet.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.