Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěla jsem reklamovat bundu jelikož po měsíci nošení vnitřek slisovaný,místy chybí.Bunda stála původně 2500kc. Nikdo nereaguje na maily ani telefon.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že reklamace se uplatňuje u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena, zpravidla na jeho pobočce. Problémy s neexistující komunikací ohledně reklamačního procesu lze v případě neznalosti adresy pobočky prodejce řešit následovně.
Ze zákona spotřebiteli nevyplývá povinnost reklamované zboží za účelem posouzení reklamace vždy prodejci předat, tudíž případná neznalost adresy rovněž není překážkou. Nejefektivnější postup je zaslání žádosti o provedení reklamace prostředky dálkové komunikace (e-mail apod.) spolu s fotografiemi či videem, ze kterých budou vady na zboží patrné a ze kterého bude možné předběžně určit, že věc skutečně vady má.
Pokud by se zdál prodejci tento způsob oznámení (tj. bez fyzického předání reklamovaného zboží) reklamace nedostatečný, spotřebitelku vyzve k tomu, aby mu zboží na určitou adresu zaslala. Spotřebitelka, je-li to s ohledem na nutnost posouzení účelnosti reklamace nezbytné, je pak povinna zboží na takto uvedenou adresu zaslat.
Pokud prodávající na zaslanou žádost o provedení reklamace nebude reagovat a reklamaci nepřijme, dopouští se jednání, které je v rozporu s jeho povinností stanovenou v § 19 zák. č. 634/2012 Sb., o ochraně spotřebitele, a vystavuje se možnosti postihu ze strany dozorového orgánu, kterým je Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.