Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 4.2.2020 přišel mamince dopis od společnosti Rychlé řešení pohledávek s.r.o., že dluží částku 16.000,- Kč převzatou od společnosti Stabil Energy s.r.o. Splatnost do 18.2.2020
Maminka nikdy s touto společností smlouvu neuzavřela a ani ji nezná.
Telefonní číslo uvedené v dopise pouze vyzvání.
Napsali jsme e-mail do Stabil Energy a čekáme na vyjádření.
V dopise s výzvou není žádná identifikace pohledávky, datum vzniku nebo jiné detailnější informace.
Domníváme se, že jde o podvod a obrátili jsme se již na Policii.
Všimla jsem si, že stejný problém řeší p. Petr Votoček, proto se také obracíme na Vás s prosbou o pomoc.
Předání domnělé pohledávky bez upozornění spotřebitele. Ale, když spotřebitel ani neví, že možná něco dluží....
Odhalení podvodu.
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitelka by měla namítat, že nikdy smlouvu se společností neuzavřela.
Pokud je po spotřebitelce vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti Rychlé řešení pohledávek s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření smlouvy. Spotřebitelka může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitelka jistá neoprávněností daného dluhu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.