Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.7. jsem zakoupila v Č.Těšíně v obchodě firmy Ponpol na náměstí letní boty značky Rieker v ceně 1090 Kč. Po několika dnech nošení začaly odpodávat ozdobné flitry. Dne 1.8. jsem prodavačkou byla mylně informována, že v obchodě bude 4.8. přítomen vedoucí. V tento den mi bylo další prodavačkou sděleno, že boty sice k reklamaci přijme, ale firma mi je vrátí ve stejném stavu, jelikož ozdobné prvky reklamaci nepodléhají. Bylo mi také sděleno, že není možné se s vedoucím firmy spojit.
Rieker 608Y4-00 velikost 37
možnost vybrat si podobné zboží nebo výrobek vrátit
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Ujednání, kterým by byl kupující zkrácen na právu z odpovědnosti za vady, jsou dle § 2174 občanského zákoníku neplatná. Není tedy možné zamítnout reklamaci z tohoto důvodu. Jednalo by se o nikoli řádně vyřízenou reklamaci.
Dále by se měl prodávající při zamítnutí reklamace vypořádat s domněnkou obsaženou v ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, která stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající.
Společnost PONPOL, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.