Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V měsíci říjnu 2019 se do místa jejich trvalého bydliště bez předchozího telefonického ohlášení muž, který se představil jako pan V. s tím, že zařídí úsporu na energiích pro mé rodiče. Za pomoci naučených frází a slibů, vzbudily v mých rodičích pocit, že se jedná o zástupce Fy. Innogy , která zajistí slevu na odběrech energií plynu a elektřiny pro tuto společnost.Veškeré odběry jsou vedeny na mého otce M. J. u Fy. INNOGY. Smlouvy jsou aktivní a platné. Je jasné, že jakékoliv předčasné vypovězení smlouvy bude spojováno ze sankcí za nedodržení smlouvy o odběrech. Lstí byl od mých rodičů vylákán podpis na plnou moc s tím, že jako Zmocnitel je uveden můj otec M.J., ale podpis na plné moci pro společnost Platform Energy s.r.o., je mojí matky. Plná moc je dle našeho názoru neplatná a byla podepsána ve skutkovém a právním omylu. Stejně byla podepsána i Přihláška k energetické soutěži, která je taktéž dle našeho názoru neplatná, jelikož Přistupitel smlouvu nepodepsal a podepsala jej nepříslušně matka H.J. Kopie těchto tiskopisů máme k dispozici.Verifikační hovor proběhl, ale ne s otcem,jako Zmocnitelem, ale opět nepříslušnou matkou.Pan V. ještě rodičům ofotil OP a následně zřejmě došlo ke zneužití jejich OP, protože na jejich adresu začaly chodit upomínky za neexistující půjčky od fy. ZAPLO.cz. Celá věc je v současné době šetřena orgány PČR.
V zastoupení svých rodičů syn M.J.
Okamžité zrušení neplatné smlouvy o energetické aukci a neplatné plné moci vedených u společnosti Platform Energy s.r.o. a následné zanechání činností spojenou s činností vedenou pro převod energií od Fy. INNOGY pro společnost GAS International s.r.o.,která měla být neoprávněně vysoutěženou energetickou společností.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí na tomto úseku Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Pokud by se však jednalo o smluvní pokutu za odstoupení od smlouvy (zde ve lhůtě 14 dnů, resp. 1 roku a 14 dnů bez udání důvodu na základě § 1829 zákona č. 89/2012 Sb.), není možné smluvní pokutu vymáhat vůbec, ať už byla uvedena v obchodních podmínkách či v "těle" smlouvy samotné. Výše uvedený názor se opírá o ustálenou judikaturu Nejvyššího soudu ČR.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.