Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 3.8.2018 jsem u prodejce IMobily.eu přes internet nakoupil Iphone 7 32Gb Black.
Dne 7.12.2019 jsem poprvé reklamoval MT Iphone 7 Black u tohoto prodejce - Závada - Samovolně se vypíná, chyba wifi - nefunguje, chyba bluetooth. závada Wifi a BT údajně odstraněna přehráním firmware. Závada samovolného vypínání se neprojevila. Ihned po přijetí z reklamace (17.12.)jsem zjistil, že veškeré problémy přetrvávají a MT tedy poslal 10.1.2020 zpět prodejci se stejnými vadami. Nyní mi přišel z reklamace Reklamační list a v něm napsáno: Popisovaná vada se na zařízení projevila. Oprava vykonaná výměnou zařízení za servisní jednotku Apple. Přišel mi tedy Iphone 7 s jiným IMEI a jiné barvy - JET BLACK - ještě k tomu použitý, nikoliv nový. Po telefonátu s prodejcem mi bylo sděleno, abych jim MT opět poslal zpět s tím, že toto budou řešit znovu se servisem.
Dle mého by dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku měli zaslat buďto NOVÝ identický telefon, nebo vrátit celou kupní částku.
Apple Iphone 7 32GB Black
Prodejce by měl k tomuto přistoupit zodpovědně a v mezích zákona - buď poslat nový MT - stejných parametrů jako původní (V kupní smlouvě), nebo vrátit kupujícímu celou částku.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě, má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.