Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#39500Neoprávněné opakované automatické stržení částky 2247 Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2020, před 5 lety

Šárka Walczaková

Znění stížnosti

Dobrý den,
zaregistrovala jsem se u této internetové seznamky na konci roku 2018 za jejich akční cenu 149 Kč na jeden měsíc. Mám za to že jsem ale nebyla dostatečně upozorněna na automatické prodlužování členství, na zvýšení členského poplatku na 2247 Kč (co 3 měsíce) a na to že služba bude automaticky strhávat tuto částku z mého bankovního účtu, je to uvedeno v jejich obchodních podmínkách. Službu jsem velmi rychle přestala využívat a zapomněla na ní. Na konci minulého roku 2019 jsem dohledala na svém účtu, že si sama strhává poplatky za členství (další 4 platby). Po tom co jsem to zjistila jsem strhávání zablokovala, služba mi na to poslala upozornění o zahájení vymáhacího řízení pokud nezaplatím další 3 měsíční členský poplatek. Na to jsem je kontaktovala s žádostí o okamžité ukončení služby stornování poslední faktury, bylo mi sděleno že poslední fakturu musím i tak uhradit. Služba mi za rok strhla částku přes 9 000 Kč.
Prosím jak mohu situaci řešit? Na jaký úřad se obrátit? Praktiky seznamky mi přijdou opravdu nečestné.


Produkt

Internetová seznamka


Požadované řešení

Doporučení právní pomoci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2020 10:13, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost
přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.

Pokud došlo ke stržení plateb neprávem a platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.2.2020 11:42, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.2.2020 14:55, před 5 lety


Šárka Walczaková

Děkuji dTestu za komentář.

Společnost jsem už po několikáté informovala že se stržením nesouhlasím a byla jsem jí uvedena v omyl. Na to mi bylo odpověděno že musím zaplatit další 3 měsíční členský poplatek + manipulační poplatek. Až po zaplacení mi bude účet zrušen. Nakonec jsem tak pod nátlakem učinila, bylo to ještě před Vaším vyjádřením, zaplatila jsem 2 247 Kč za další členství + 283 Kč jako manipulační poplatek, jelikož je to už po splatnosti. Po zaplacení jsem byla vyrozuměna že tedy dojde k ukončení automatického prodlužování členství ale nebude mi vrácená žádná částka.

Po vyjádření dTestu jsem na uvedený email michal.hlavacek@be2.com opět poslala žádost o vyřešení případu s tím, že se stržením částek nesouhlasím. Pan Michal Hlavacek se mi neobtěžoval odepsat, zato byl email předám zákaznickému centru, kde mi opět sdělili že peníze nevrátí.

Vyjádření be2:
Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.
Celková cena za prodloužené VIP členství byla uvedená na platební stránce před realizací úvodní platební transakce (v příloze viz prosím Screenshot souvisící platební stránky).
Uvedená cena je - v porovnání s uvítací cenou - běžnou cenou VIP členství.
Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství nepřečetli.
Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2020 15:48, před 5 lety

Spotřebitelka stále může vyzkoušet tzv. chargeback (viz náš úvodní komentář). Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme, aby reagovala a stržené platby navrátila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2020 17:58, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2020 15:28, před 5 lety

Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.