Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.7.2018 mi byla namontována kuchyně od společnosti Kika Nábytek s.r.o. konkrétně zakoupené na pobočce Nové Butovice.
Tentýž den se sepsala cestou pracovníků montáže reklamace na dvě části kuchyně (závěsné skříňka a digestoř).
Nikdo na reklamaci nereagoval, tudíž sem volal na reklamační a opětovně zasílal fotky závad, vždy mi bylo řečeno, že celou věc zaurgují aby se to hlo.
Celá věc se stále neřešila ze strany Kiky, takže jsem 5.11.2019 zaslal doporučený dopis o Odstoupení od kupní smlouvy.
Dle zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku sem ve výše uvedeném dopise žádal o vrácení celé kupní ceny kuchyně, jelikož sem ji kupoval jako celek a jelikož reklamace trvala již více jak rok.
Teprve poté se mi ozvali telefonicky dva manažeři a nabízeli kompenzaci. Bylo mi od nich potvrzeno, že mám nárok na odstoupení a vrácení celé částky.
Dne 20.1.2020 mne kontaktoval e-mailem pan Petr Olša - ředitel OD Kika Nové Butovice s tím, zda stále trvám na vrácení peněz za reklamovanou digestoř (jelikož skříňka se vyřešila cca po 3/4 roku - novou).
Na moji odpověď, že trvám na odstoupení od celé smlouvy a vrácení celé částky, mi již nikdo neodpověděl.
Proto dávám celou věc sem a současně na ČOI, jelikož již dál nemám trpělivost řešit takto dlouhou reklamaci cestou normální domluvy.
Jako požadované a již jediné řešení reklamace shledávám kontaktování mé osoby společností Kika Nábytek s.r.o. elektronicky či písemně, sdělení termínu demontáže kuchyně, následnou demontáž a vrácení celé kupní ceny kuchyně 119.581 Kč.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Fakt, že se reklamace týkala pouze součásti věci, dle našeho názoru nehraje při posuzování možnosti odstoupit od celé kupní smlouvy roli. Jedná se o součásti, které jsou (nejen) funkčně spojené se zbývajícími částmi a pro celý soubor tedy nepostradatelné. Byla-li tedy daná součást věci předmětem jedné kupní smlouvy, pak lze od této kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace ve stanovené zákonné lhůtě odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.