Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na seznamce be2 jsem si založil profil dne 29.12.2019
Okamžitě mi bylo nabídnuto vyzkoušení prémiového členství na měsíc za částku 149,- CZK , když ptáčka lapají pěkně mu zpívají.
Před a při placení této častky jsem ovšem nebyl viditelně srozuměn s opakováním platby za premiové členství. Až po zaplacení mi byl doručen email který mne upozornil na automatické prodloužení o další tři měsíce už ale za částku 2 247,-. Neočekával jsem že na základě takového mailu a bez mého potvrzení si be2 může strhnout peníze z meho účtu. To se ovšem stalo a 31.1. mi z méhu bankovního účtu bylo strženo 2 247,- CZK. Ve skutečnosti jsem si účet chtěl vyzkoušet na 1 měsíc, ale služeb jsem následně vůbec nevyužil - nula přihlášení z mé strany.
Je zajímavé jak jednoduché je založení účtu a jeho výpověď tak komplikovaná. službu nelze vypovědět přímo na stránkách např. zrušením účtu. Zrušení účtu je přímo nemožné. Společnost be2 záměrně znesnadňuje svým klientům možnost ukončit poskytování služeb, aby z jejich účtů mohla následně sosat opakované platby. Společnost požaduje zaslání podepsané výpovědi faxem či dopisem na Luxemburskou Adresu. Při zakládání účtu na be2 jsem také nic nepodepisoval a nikam fyzicky neposílal, proč tedy tento nefér postup při rušení, navíc pod hrozbou obnovované automatické platby, která tímto nelze zrušit též online jako při zakládání účtu?
Proto prosím o pomoc se zjednáním nápravy.
Be2 nereaguje na kontakty.
Svoji výpověď dle požadavků společnosti podepsanou jsem zaslal emailem na adresu zakaznickyservis@be2.cz i na 'michal.hlavacek@be2.com' a čekám již týden na odpověď.
Zdá se, že se společnost vyhýbá kladnému vyřízení mé žádosti na zrušení mého prémiového účtu i požadavku na vrácení peněz. Již mě to stálo navíc i blokaci mojí karty a uvažuji o trestním oznámení na tuto společnost.
Jedná se seznamovací služby na be2.
Žádám zrušení mého prémiového účtu s okamžitou platností.
Žádám o navrácení druhé platby 2 247,- jelikož jsem nebyl řádně poučen o smluvních podmínkách a tudíž uveden v omyl. Proto namítám neplatnost automatického prodloužení smlouvy.
Neměl jsem v úmyslu smlouvu prodlužovat. Smlouva pro mne tudíž skončila uplynutím období, na které byla původnš sjednána, tedy na jeden měsíc.
Stržení platby z mého účtu tedy považuji za neoprávněné.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Bohužel, kontaktoval jsem společnost be2 na uvedených emailových adresách dle jejich cyklostylované automatické odpovědi viz výše již 2.2.2020 se všemi potřebnými náležitostmi … dodnes bez odpovědi. Samozřejmě prohlížím i spamy.
Jedná se o naprosto neseriózní přístup ke klientovi. No abych řekl pravdu tak jsem od této podvodné společnosti ani žádný férový přístup nečekal.
Každopádně děkuji DTestu v úsilí pomoci v této záležitosti i za cenné rady. Ukládám si veškerou korespondenci a zvážím další postup proti této společnosti.
Ignorace klientů od společnosti be2 rozhodně není postup který bych ve smírčím mimosoudním postupu očekával.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.