Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
i já patřím do skupiny lidí co se přihlásila na tuto seznamku a zaplatila poplatek 149,-. Po přečtení všech recenzí jsem se rozhodla odstoupit od smlouvy, ale nevím zda jsem udělala vše správně. Nechci platit další poplatek ve výší 2,5 tisíce.
Požaduji o okamžité ukončení prémiového a jakéhokoliv členství ve vaší seznamce na základě odstoupení od smlouvy
Požaduji okamžité ukončení smluvního vztahu se be2.cz a zrušení automatického prodlužování Prémioového členství a následném vymáhání jakýchkoliv poplatků.
Zároveň požaduji vyřazení mých osobních údajů z databáze společnosti be2.cz a vymazání mého profilu na vašich stránkách.
Má registace proběhla27.1.2020 tudíž splňuji lhůtu 14dnů, kdy mohu odstoupit od smlouvy.
-Radka Jaršová
-Česká republika
-Singels50 - Prémiové členství
-emailová adresa radka3791@seznam.cz
Prosím o pomoc, aby mě vymazali ze své databáze.
Jedná se o seznamovací portál, kdy po nevypovězení smlouvy bych měla platit další penize.
Vymazat mě z jejich databáze.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavřené smlouvy, nicméně tento jeho projev vůli musí být doručen přímo společnosti be2 S.a.r.l., nikoliv portálu VašeStížosti.cz, který je pouze zprostředkovatelem smírného řešení vzniklých sporů mezi podnikatelem a spotřebitelem, přičemž funguje na principu dobrovolnosti.
Ohledně obsahu stížnosti uvádíme následující. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
I pokud tedy spotřebitelka neučinila oznámení o odstoupení od smlouvy přímo vůči společnosti (a tedy řádným způsobem), stále není dle našeho názoru povinna k úhradě částky spojené s automatickým prodloužením prémiového členství (z výše rozvedených důvodů).
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.