Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím o pomoc Česká pošta dodnes nedoručila doporučený dopis ze zahraničí, dne 6.1.2020 zásilka převzata do přepravy v ČR.
Poslední záznam, který mi byl poskytnut
S2 - Nasnímána při výstupu z SPU 22000 vyměňovací pošta Praha 120 15.01.2020 13:33:40 15.01.2020 13:52:05 RR993190278VV
S2 - Nasnímána při výstupu z SPU 22200 SPU Praha 022 15.01.2020 21:57:12 15.01.2020 23:09:32 RR993190278VV
Vaše zásilka byla dne 15.01.2020 ODESLÁNA z pošty Praha 120 do vnitrostátní sítě k přepravě a následnému doručení. Na zásilku se informujte na Vaší dodací poště.
Na poště Dvůr Králové nad Labem mi bylo sděleno, že zásilku nemají, pravděpodobně je v Pardubicích a reklamaci může podat pouze odesílatel, jelikož adresát není oprávněn zásilku reklamovat, ať ji podá odesílatel na Ruské poště.
Přesto, že mám kopii podacího lístku, který mi poslal odesílatel nemohu dělat nic, jelikož jsem adresát, tak mi to bylo sděleno na poště, prý nemají se mnou smluvní vztah.
Volala jsem na info linku, zda zásilka byla z Prahy putovala přímo na poštu Dvůr Králové nebo na nějaký přepravní jiný uzel, to mi nikdo není schopen říct, pouze mi paní řekla, že toho mají hodně a je možné, že zásilku dále nenasnímali, proto nejsou další záznamy k dispozici.
Neznám poštovní zákony, ani přepisy, ale pokud nemohu jako adresát dělat nic, přesto, že jsem za zásilku zaplatila nemalé peníze, včetně poštovného, tak mi to připadá nepochopitelné.
Podací číslo zásilky přidělené v České republice: RR993190278VV, zásilka obsahuje sběratelský materiál .
Ráda bych v co nejkratší době, zásilku převzala.
Doporučený dopis má podací číslo, pokud je řádně evidován na předávacích, vstupech, výstupech, nemůže se ztratit.
|
Tweet |
Pokud není sjednaná služba řádně poskytována, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitelka by neměla odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitelka do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
K popření oprávnění spotřebitele podat stížnost v situaci, kdy je v pozici adresáta a nikoli odesilatele uvádíme, že pokud smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Spotřebitel tedy reklamaci uplatňuje primárně u prodávajícího, tento prodávající je pak oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera zajišťujícího přepravu, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman