Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při prohlížení facebookové stránky mé vnučky mi jako zpestření bylo nabídnuto hrát karetní hru. Žádné upozornění, že se jedná o placenou hru. Po ukončení hry se objevilo sdělení o výhře 460 Kč s výzvou o přihlášení se o výhru.Což jsem udělal, sdělil kam poslat peníze , protože u PayPal již mám účet. Po vyplnění jsem zjistil, že jsem nevyhrál, ale že jsem vlastně zaplatil, protože v části"Peněženka" bylo 00 Kč. Pro uskutečnění požadavku na uplatnění výhry si bez mého vědomí stáhli z mého bankovního účtu chybějící částku, která přesahovala stávající zbytek na účtu. PayPal Byl jsem vlastně oklamán.Místo výhry jsem platil. Je mi 86 let a žádné počítačové hry nehraji a o jejich nákup nemám zájem. Počítač používám ke sledování zpráv a posílání emailů. Žádám o zrušení objednávky i následné finanční transakce a vrácení částky na můj účet stejnou cestou. Vzhledem k tomu, že nákupy přes internetový obchod nevyužívám, žádám o zrušení propojení účtu PayPal s mojí platební kartou Master Card Debit .
Ve stručné odpovědi mi v angličtině, které nerozumím, dali nějaké odkazy na který jsem odpověď nenašel, nebo jí nerozuměl.Děkuji za vyřízení.
Karetní hra na Facebooku s následným požadavkem platky přes PayPal.
Zrušení nákupu a následné vrácení zaplacené částky na účet, ze kterého byla částka převedena.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl i namítat neplatnost uzavření smlouvy (ohledně placené hry), neboť mohl být druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Bližší a přesná právní kvalifikace se však odvíjí od toho, o čem a jak byl spotřebitel během svého postupu na internetových stránkách informován, což bohužel vzhledem k absenci informace o konkrétní hře nejsme schopni objektivně posoudit. Ze stížnosti samotné vyplývá, že spotřebitel poučen řádně nebyl.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Spotřebitel nám sdělil, že se věc podařilo vyřešit a peníze byly vráceny. Stížnost proto uzavíráme.