Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V pátek dne 7.2.2020 jsem k večeru, po návratu domů, našel ve schránce upomínku společnosti Mylano, týkající se neuhrazení faktury č. 17343864 ze dne 3.12.2019 za poštovné za dodávku zboží Goodshave Men. Zajímavé je načasování obdržení této upomínky, která byla vystavena 28.1.2020 se splatností 9.2.2020. Do schránky ke mně dorazila v pátek 7.2.2020, před víkendem, na který byla stanovena i její splatnost, přičemž všem je jasné, že o víkendu banky nefungují a splátku nelze tedy uhradit.
Neméně podstatná je i skutečnost, že předmětnou fakturu č. 17343864, ani předmětný produkt Goodshave Men jsem nikdy neobdržel. Pamatuji si, že někdy na podzim roku 2019 jsem v rámci telefonického rozhovoru s nějakou paní, pravděpodobně z Vaší společnosti, souhlasil se zasláním holicích břitů (značku si napamatuji) na zkoušku zdarma, s tím, že uhradím pouze poštovné. Břity si můžu odzkoušet a pokud mi budou vyhovovat, mohu je následně odebírat. Znovu ovšem zdůrazňuji, že ani břity, ani fakturu jsem nikdy neobdržel. O to víc mně proto překvapila obdržená upomínka.
Znám název - Goodshave Men.Pravděpodobně se jedná o holící břity.
Stornování upomínky. Vyřazení veškerých mých osobních údajů z databáze společnosti Mylano a ukončení veškerých dodávek zboží od společnosti Mylano a dalších společností, které tato společnost zastupuje, či jejich produkty nabízí.
|
Tweet |
Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej holících strojků a dodávání břitů rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko. Společnost Mylando AG sice uvádí následující adresu: Mylando AG, PO Box 66, 1620 AB Hoorn, Nizozemsko, ovšem požadavek po spotřebitelích, aby doručovali do ciziny, je nepřiměřený. Odstoupení od smlouvy (popřípadě výpověď smlouvy) může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Mylando AG / Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod.
Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.
Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.
Stěžovatel by měl dále písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.