Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na počátku prosince 2019 mě přes můj mobilní telefon oslovila nějaká paní s nabídkou mechanického holícího strojku s náhradními hlavicemi
za cenu kolem 150 korun. Se zasláním jsem souhlasil.
Na nabídku jsem už zapomněl, protože nic nepřišlo.
Moje překvapení bylo 6. 2. 2020, kdy mně přišel dopis se složenkou
s žádostí o zaplacení zboží s přirážkou za prodlení, celkem 208 korun. V dopise není telefonní kontakt, ani elektronická adresa,
jen složenkový podklad pro zaplacení peněz.Jak mohu komunikovat,
když nemám možnost.Nemám v rukách nic ! Začnou posílat náhradní hlavice - ale k čemu, když jsem nic nedostal.
Žádám o zrušení jakéhokoliv obchodního kontaktu s touto zakuklenou firmou. Vyrobili dalšího člověka,se kterým se po telefonu nikdo na ničem nedomluví.Nevím, kde získali moje telefonní číslo! Mají zaznamenaný náš hovor, já nemám nic. Mohou komunikovat, ale nechtějí.Nebudu platit, když jsem nic neobdržel.
mechanický holící strojek , nahradní holítka
zrušení všech obchodních transakcí této firmy vůči mé osobě,
vymazání všech kontaktů, které má tato firma vůči mé osobě
|
Tweet |
Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej holících strojků a dodávání břitů rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko. Společnost Mylando AG sice uvádí následující adresu: Mylando AG, PO Box 66, 1620 AB Hoorn, Nizozemsko, ovšem požadavek po spotřebitelích, aby doručovali do ciziny, je nepřiměřený. Odstoupení od smlouvy (popřípadě výpověď smlouvy) může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Mylando AG / Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod.
Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.
Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.
Stěžovatel by měl dále písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.