Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#39535Neuznaná reklamace a stížnost

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 17 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2020, před 5 lety

Vojtěch Dudek

Znění stížnosti

V listopadu 2019 mi operátorka O2 oznámila, že můj dosavadní tarif přestává platit a nahrazuje ho nový. Na můj dotaz, zda mohu dostat tarif podobný stávajícímu, mi sdělila, že takový už není a nový je dražší (o asi 150Kč). 15 let jsem spokojeným zákazníkem O2 a se změnou jsem souhlasil.
Ale na faktuře se ukázalo, že původní tarif "Modrý" stále existuje, a místo něj mám tarif "Bronzový". Okamžitě jsem na pobočce tarif změnil zpět. Z faktury jsem navíc pochopil, že nyní platím služby dvě.
V rámci speciální akce mi operátorka nabídla notebook za zvýhodněnou cenu. Vzal jsem si den na rozmyšlenou a další den nabídku přijal. Ukázalo se však, že s notebookem jsem přes telefon podepsal smlouvu na službu "O2 DATA 10 GB". Ačkoliv data byla zmíněna v hovoru, považoval jsem je za informace k novému tarifu. Notebook jsem pouze vybalil z krabice a teprve později uvnitř našel Router se SIM kartou. Z nulového provozu na zařízení lze jasně vidět, že jsem od začátku o druhé službě nevěděl a nikdy jsem ji nevyužil.
Reklamace nebyla po měsíci uznána. Okamžitě jsem podal na lince O2 rozpor. Stejně jako na pobočce i operátor projevil pochopení, ale o měsíc později nebyla znovu reklamace uznána s tím, že jsem měl všechny potřebné informace.
Jelikož jsou hovory z listopadu mými jedinými důkazy, které však nemám v držení, nevím, jak přesvědčit reklamační oddělení o uznání svého nároku. Jejich strohé vyjádření nepovažuji za dostatečné. Člověk může udělat chybu, ale vzhledem k tomu, že mě operátorka od začátku mystifikovala ohledně tarifu a nikdy nezmínila názvy služeb, které kupuju, tak mám oprávněné pochyby o korektnosti celého jednání.


Produkt

Služba O2 DATA 10GB k notebooku Lenovo.


Požadované řešení

Za řešení považuji zrušení smlouvy o službě 02 DATA 10GB, návrat peněz za službu od druhé faktury. Jsem připraven vrátit společnosti O2 poskytnutý notebook.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2020 09:43, před 5 lety

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku.

Dozor nad dodržováním povinností stanovených na úseku služeb elektronických komunikací a poštovních služeb provádí Český telekomunikační úřad. Spotřebitel, který se domnívá, že došlo k porušení zákona na ochranu spotřebitele, má právo obrátit se na tuto instituci s podnětem k prošetření.

Byl-li spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti, mohlo by to vést až k neplatnosti takového jednání.

Uzavírá-li se smlouva o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti za použití prostředku komunikace na dálku, je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajištující připojení k veřejné komunikační sítí povinen bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout spotřebiteli informace podle § 63 odstavce 1 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, písemně, a to v elektronické nebo listinné formě. Lhůta pro odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací. Lhůta činí 14 dnů. V této době může spotřebitel od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2020 12:40, před 5 lety

Dobrý den,
Vaš podnět byl opakovaně prošetřena reklamačním oddělením. V rámci řešení jsme naslouchali předmětný hovor, který byl skutečně v pořádku včetně všech povinných informací.

Přesto jsme předali celou situaci znovu k prošetření. O vyřízení Vás budeme informovat nejpozději do 1 kalendářního měsíce. Prosím o strpení.

S pozdravem

Patrik Hogh
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.3.2020 18:36, před 5 lety


Vojtěch Dudek

Dobrý den, děkuji za vstřícnost a opětovné prošetření případu. Budu očekávat Vaši odpověď.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2020 17:15, před 4 lety

Tímto žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.10.2020 21:47, před 4 lety


Vojtěch Dudek

Hodnocení:

Komentář: Po několika kolech jednáních se společností O2 a jejich reklamačním oddělením jsme se dohodli na mém odstoupení od požadované služby. Nepovedlo se mi dosáhnout reklamace. Komunikace probíhala korektně, ale ve výsledku mi nezbylo než přijmou odpovědnost za objednání služby. Nemusel jsem však platit pokutu za předčasné odstoupení vzhledem k letošní změně zákona. Odstoupení a uzavření věci však trvalo neuvěřitelnou dobu, takže se celý případ natáhl na rok. Nejen proto jsem se rozhodl od společnosti O2 odejít k jinému operátorovi.