Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V listopadu jsem dostal do schránky malý balíček s nějakými doplňky, který jsem si neobjednal. V balíčku byla faktura, kterou jsem měl proplatit. Chtěl jsem to normálně vyřešit, volal jsem infolinku, kde mi bylo sděleno, že můžu balíček poslat zpět, že se nejspíše jedná o nedorozumění. Vrátil jsem balíček na své náklady doporučenou zásilkou s dopisem, že se jedná o nevyžádané zboží a tímto chci být zapomenut z jejich databáze dle GDPR. Na to mi přišel doporučený dopis, že mi vyhovují a mé údaje smažou a již nebudu touto společností kontaktován. Může se prý ovšem v průběhu pár dní stát, že by ještě něco přišlo, což mám ignorovat jako bezpředmětné.
Myslel jsem, že tím to skončilo.
V lednu jsem měl další balíček ve schránce a poté dopis s tím, že děkují, že využívám služby této společnosti a přijde dále nějaká zásilka.
Dále jsem to ignoroval jako nevyžádané. Nyní jsem měl ale ve schránce dopis s upomínkou na zaplacení faktury + administrativní poplatek.
Všechno přichází jako obyčejné psaní a je to velmi obtěžující.
V žádném případě jsem si nikdy nic od této společnosti neobjednal.
Přeji si, aby mě firma NaturaMed už přestala jakkoliv obtěžovat a dodržela moji potvrzenou žádost o zapomenutí a vymazání mých osobních údajů z databáze společnosti NaturaMed. Také aby samozřejmě smazala jakékoliv vymyšlené pohledávky.
Pokud tak neučiní, budu se bránit právní cestou.
Děkuji
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Ohledně nerespektování práva v souvislosti s ochranou osobních údajů se může spotřebitel obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. Více na: https://www.uoou.cz/.
Vážený pane Dražane,
děkujeme Vám za zaslaný podnět.
V první řadě bychom se Vám rádi omluvili za vzniklou situaci a pokusili bychom se celou záležitost vysvětlit.
Na základě webové objednávky našeho produktu ProMan Plus z listopadu 2019 jsme Vám zaslali zásilku s termínem doručení okolo 15.11.2019. Následně jste nás informoval, že jste si produkt neobjednal a po vzájemné dohodě jste nám produkt zaslal zpět. Následně jsme dle dohody zablokovali Váš zákaznický účet a Vaše osobní údaje předali k výmazu. Tím jsme celou záležitost považovali za vyřízenou, Vašim požadavkům bylo beze zbytku vyhověno.
Nyní, na základě Vašeho podnětu, podaného prostřednictvím portálu dTest jsme situaci znovu prošetřili a zjistili jsme následující. V našem systému evidujeme dalšího zákazníka stejného jména a adresy s rozdílem v čísle popisném. Máme důvod se domnívat, že zásilky o kterých se zmiňujete tedy nejsou určeny pro Vás, ale pro jinou osobu a mohou být chybně doručovány Českou poštou.
Proto bychom Vás chtěli co nejuctivěji požádat o zaslání fotografie (kontaktní údaje) dopisu, který jste měl ve schránce (případně zásilky), abychom mohli údaje porovnat s naším systémem a případně sjednat nápravu.
Moc Vám děkujeme za Vaši součinnost a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Vaše praktiky jsou více než podivné.
Samozřejmě jsem žádnou webovou objednávku nikdy neučinil. Do schránky přišla obyčejnou zásilkou obálka s nějakým ukázkovým balením vašeho produktu s tím, že mám zaplatit zpětně fakturu. Jedná se tedy o nevyžádanou zásilku.
Volal jsem k vám na linku hned po tom, co jsem to zjistil a shodli jsme se na tom, že emailová adresa na kterou to údajně bylo objednáno rozhodně není moje a to ani telefonní číslo. Pro jistotu jsem vám balíček ale na svoje náklady vrátil zpět i s dopisem o žádost na zapomenutí údajů dle GDPR.
Nevím o žádném eshopu, který by takto fungoval. Běžně se objednané zásilky posílají doporučeně, aby bylo prokazatelné, že si objednávku zákazník převzal.
Platby jsou buď předem a nebo způsobem dobírky.
Tím, že prostřednictvím České pošty hodíte jen tak něco do kaslíku se ale neuzavírá žádná smlouva!
Máte pravdu, toho jsem si ani nevšiml.. do schránky mi teď chodí zásilky stále akorát se soudovo číslem popisným.(soused má úplně jiné jméno) Jinak se stejným jménem a ulicí... úsměvné.
O to je to divnější, nemyslíte?
Upřímně. Je mi úplně jedno, jak vaše firma funguje. Pouze mě už svými zásilkami neobtěžujte. Myslím, že jsem to dal už jasně najevo. Děkuji.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme, aby požadavek spotřebitele respektovala.
Vážený pane Dražane,
dovolte mi Vás informovat, že jsme učinili veškerá opatření, abychom Vás již nekontaktovali. Na již obdrženou korespondenci, vč. balíčků, prosím, neberte zřetel. Všechny faktury, které jsme v systému evidovali jako neuhrazené byly kompletně stornovány.
Vaše osobní údaje byly v naší databázi zablokovány, a že jsme ukončili zasílání veškerých nabídek obchodu a služeb Vaší osobě. Do doby, než se příslušná informace o blokaci propíše do všech našich systémů, což může trvat i několik dní, se však může stát, že k Vám ještě některá naše nabídka (prostřednictvím telefonu, emailu nebo pošty) dorazí, jelikož v okamžiku provedení blokace byla již ve zpracování. Pokud se tak stane, na nabídku, prosím, nereagujte, případně sdělte našemu pracovníkovi, že blokace již byla provedena. V systému jsou již data zablokována a další oslovení již nebude z naší strany iniciováno. Pokud neprojevíte opětovně zájem o naše nabídky, jedná se tímto z naší strany o poslední kontakt.
Společnost NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o., IČO: 26106965, se sídlem U Smaltovny 625, České Budějovice, 370 01 zpracovává osobní údaje poskytnuté subjektem údajů v souladu se zákonem č. 110/2019, o zpracování osobních údajů, a v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, a to předně za účelem a na základě právního titulu plnění smlouvy, a za účelem přímého marketingu na základě oprávněného zájmu. U údajů, které v tuto chvíli vyžadujete vymazat a nepodléhají v rámci souvisejících zákonů a samotného nařízení dalším požadavkům, dojde k jejich smazání.
Doufáme, že jsme stížnost vyřešili k Vaší spokojenosti.
Děkujeme a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.