Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10.12.2019 uzavření kupní smlouvy na TV LG 49SM9000PLA v ceně 19.990 Kč.
12.12.2019 převzetí zboží od přepravce. Zboží přišlo v nepoškozené krabici.
24.12.2019 zboží rozbaleno na Štědrý večer, zjištěno poškození obrazovky - prasklina, ještě týž den zadána reklamace přes web eshopLG.cz (Reklamace RP-LG1900615).
27.12. žádost o zaslání fotografií obalu TV pro vyloučení poškození přepravcem.
2.1.- potvrzení prodejcem, že k poškození nedošlo při přepravě. Dále sděleno, že se mám obrátit na servis, který TV opraví u mě doma. Servis sděluje, že to takhle nefunguje, že je třeba TV přivézt do servisu. Na infolince LG doporučeno řešit reklamaci s prodejcem.
3.1.Sděleno prodejcem, že mám odeslat TV na reklamaci prodejci.
7.1. TV odeslán spolu s dopisem "Reklamace pro nesplnění jakosti při převzetí" s žádostí o výměnu za nový kus.
8.1. TV přijat prodejcem
9.1. Zaevidováno prodejcem jako nová Reklamace RP-LG1900615.
22.1. Zamítnutí reklamace prodejcem: "Vzhledem k tomu, že reklamace byla hlášena až 12 dní po převzetí, nelze přesně určit dobu poškození. Zboží bylo ve Vaší režii ode dne 12.12.2090 a nemůžeme tak vyloučit, že k tomuto poškození došlo právě během této doby." Doloženo vyjádřením servisu, že jde o mechanické poškození.
23.1. Doručení TV. Po vybalení zjištěna nová prasklina na obrazovce.
25.1. Zaslání fotografie nové praskliny prodejci. Sdělena námitka, že "Nezkontrolování zásilky ihned po převzetí nepatří mezi zákonné důvody zamítnutí reklamace.
27.1. Sdělení, že důvodem zamítnutí bylo mechanické poškození a že není možné vyloučit, že jsem si TV nepoškodil sám. K nahlášení nové praskliny na obrazovce se nijak prodejce nevyjádřil.
Pavel Hála
TV LG 49SM9000PLA
Výměna za nový kus nebo vrácení peněz.
Zajištění svozu vadné TV prodejcem.
|
Tweet |
Pokud bylo dodáno poškozené zboží, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající. Vždy se uplatní domněnka existence vady při převzetí dle § 2161 odst. 2 OZ, která říká: "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí."
Jinými slovy řečeno, prodávající by musel prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné a poškodil jej až spotřebitel.
Co se týká dalšího poškození obrazovky v průběhu reklamace, ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.