Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 7.2.2020 jsem obdržel výzvu k úhradě pohledávky která vznikla společnosti Stabil energy s.r,o. z důvodu porušení sdružené smlouvy na dodávky elektřiny a plynu. Od 1.7.2019 jsme u nového dodavatele elektřiny, tedy jsem nedodržel smluvní podmínky a věděl jsem že zaplatím pokutu. Stabil energy s.r.o. nás vyúčtoval a z vyúčtování si stáhl deaktivační poplatek 8000kč. Zbylý přeplatek z vyúčtování nám vrátili na účet. Myslel jsem si že celá záležitost je uzavřená až do 7.2.2020 kdy mám zaplatit pohledávku do 19.2.2020 v celkové částce 9200kč. Sankce za porušení smlouvy 8000kč a poplatek za administrativní úkony spojené s vymáháním pohledávky 1200kč. 9.11.2016 jsem podepsal plnou moc společnosti Česká aukce s.r.o. Volal jsem na společnost Stabil energi s.r.o., rychlé řešení pohledávek s.r.o., česká aukce s.r.o., psal jsem na tyto tři společnosti e-maily, vypověděl jsem plnou mos Ceské aukci s.r.o. ale nikdo z nich neodpovídá ani nezvedá telefon a ani nekomunikuje.
Kontakty kde jsem psal e-mail: info@rychleresenipohledavek.cz, info@ceske-aukce.eu,faktury@stabilenergy.cz. Žádná komunikace k dnešnímu dni.Neoprávněně musím zaplatit deaktivační poplatek znovu za odstoupení smlouvy s dodavatelem elektřiny a za úkon spojený s vymáháním. Janák
Vysvětlení k celé záležitosti a ukončení pohledávky
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že závazek byl ukončen s tím, že její dluh spočívající ve smluvní pokutě byl již uhrazen, patrně nebude možné právní důvod pro nárokování si dalšího poplatku prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil administrativní poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.