Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
Přes veškeré ujišťovaní zaměstnanci společnosti INVIA, mimo jiné prostřednictvím chatu jsem byl několikrát ubezpečen, že zadání mých základních údajů přes web a platba zálohy ještě naznamená uzavření konečné smlouvy o zájezdu.
Výpis chat se zástupkyní INVIA iniciály AČ
Dotaz:
Dobrý den, pokud zatrhnu, Souhlasím s návrhem smlouvy a provedu platbu je možné rezervaci případně zrušit, když se jedná o návrh? Jaké jsou případně sankce z již zaplacené zálohy? Děkuji
Odpověď INVIA zastoupené AČ:
Dobrý den,
Ano záloha by se Vám měla vrátit.
Děkuji
AČ: Nemáte zač
Nicméně se následně stalo přesně to, čeho jsem se obával a co jsem se snažil předběžným zjišťováním vyloučit, kdy dle vyjádření prodejce INVIA došlo zadáním údajů a platbou k uzavření smlouvy, která je nevypověditelná, přestože příslib telefonicky a na chatu zněl zcela jinak. Neskutečně nesolidní je skutečnost, že podpis se provádí pomocí elektronického otisku IP adresy bez zřejmého souhlasu a vědomí zákazníka, kdy údajně není nutný dle mého názoru jednoznačný konečný souhlas s návrhem smlouvy, což opět dle mého názoru není v souladu s OZ 89/2012 Sb. Při platbě zálohy se provádí zaškrtnutí souhlasu pouze s návrhem smlouvy, není tedy zcela zřejmé, že se jedná o konečné znění smlouvy, nebo že se tímto konečným zněním smlouvy stává.
Ve stejném kroku stejným způsobem odsouhlasené obchodní podmínky o nějakém elektronickém otisku IP adresy bez souhlasu a vědomí zákazníka srozumitelně nepojednávají.
Dovolená Turecko Alanya hotel PEGASOS ROYAL v termínu 28.6. – 6. 7. 2020
Dodržení původního příslibu vrácení finančních prostředků.
|
Tweet |
Dle § 430 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že společnost zavazuje i jednání jeho zaměstnance. Pokud tedy zaměstnanec obsluhující chat společnosti, což samo o sobě znamená, že mu byla svěřena pomoc zákazníkům v souvislosti se službami poskytovanými společností, sdělí nějakou informaci, měla by být součástí smluvního ujednání mezi stranami.
To vyplývá z § 1822 odst. 1 občanského zákoníku, který zní: "Smlouva musí obsahovat i údaje sdělené spotřebiteli před jejím uzavřením. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají. Uzavřená smlouva musí být v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Tyto údaje lze změnit, pokud si to strany výslovně ujednají, jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější."
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.