Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dnes nám pán z této firmy nabízel služby. V podstatě nabízel pouze informace ohledně lepší ceny elektřiny. Na základě vyúčtování, které chtěl vidět pouze kvůli tarifu začal sepisovat “dotazník” a poprosil ještě o nějaké informace. Po chvilce mi dal k podpisu plnou moc, další dva papíry a vyfotil si OP. Když jsem dané papíry viděla, vše jsem přečetla a nic z toho co mi tvrdil nebyla pravda. Žádný dokument jsem neodepsala, ale má nafocene mě vyúčtování a Op. Výsledkem jsou tedy odcizené osobní údaje bez mého souhlasu. Je možné se bránit před zneužitím osobních údajů?
Vymazání osobních údajů z databáze a písemné potvrzení o vymazání dat
|
Tweet |
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
V řešené věci doporučujeme jako vhodné řešení zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel kupř. nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s různými nabídkami, nebo aby předešel jakékoliv manipulaci se svými osobními údaji. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Dobrý den,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Jelikož v okamžiku jednání s obchodním zástupcem nebyla smluvní dokumentace uzavřena, tak i pakliže daný obchodní zástupce nesmazal vaše osobní údaje na místě, udělali bychom to na centrále v back office oddělení sami.
Rádi bychom Vám tak sdělili, že opravdu nedisponujeme žádnými vašimi osobními údaji z OP.
Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, můžete se obrátit přímo na naši zákaznickou linku či na email podpora@cvras.cz
S pozdravem
Tým CVŘ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.