Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 10.2.2020 v cca 17 hodin jsem se dostavil na prodejnu společnosti Kaufland v Michli (ulice U Plynárny 1432/64) pro 2x regál s 5-ti policemi za 599,90 Kč, který je uveden v platném letáku (str. 39). Na tomto letáku vztahující se k prodejně v Michli společnost Kaufland Česká republika v.o.s. avizuje zboží od data pondělí 10.2. do neděle 16.2.2020. Na prodejně jsem hledané zboží (regály) nenašel a ani náznak, že by jej měli. Na informacích mě bylo sděleno, že zboží pravděpodobně není. Na moji žádost zda lze zjistit, na které nejbližší prodejně zboží mají, když jej inzerují první den v platném letáku (reklamě). Paní na informacích obvolala prodejny Měcholupy, Modřany a Jarov s výsledkem, že zboží nemají.
Dle mého názoru nemůže společnost inzerovat zboží, které není dostupné ve čtyřech prodejnách první den hromadně inzerované týdenní akce. Domnívám se, že se jedná o klamavou (vábivou) reklamu a lživou informaci o dostupnosti zboží.
Viz zákony:
Pokud podnikatel nabízí zboží za akční cenu, měl by zajistit dostatečné množství zboží s ohledem na délku akce, povahu zboží, rozsah reklamy a výši slevy. V opačném případě by vás totiž podnikatel pouze nalákal do prodejny na zboží, které již není dostupné, což by se dalo posoudit jako nekalá praktika (označovaná jako vábivá reklama).
Kde je to upraveno: Příloha č. 1 písm. d), § 24 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
Klamavá může být i reklama obsahující pravdivou informaci, pokud je ta informace poskytnuta takovým způsobem, že vás může uvést v omyl, a mohli byste tak učinit rozhodnutí o koupi, které byste jinak neučinili. V zákoně je stanoveno, čeho se takový omyl musí týkat. Tedy o jaký výrobek či službu se vůbec jedná, kolik stojí, jaká je jejich dostupnost, poprodejní servis atd.
Kde je to upraveno: § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy; § 5 a § 5a zákona a č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Regály
Dostupnost avizovaného zboží v dostatečném množství na prodejně.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na kontakt@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Prodejce byl kontaktován emailem s návrhem řešení ze strany spotřebitele dne 19.2.2020. Zatím bez reakce.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.