Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#39621Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2020, před 5 lety

Zdeněk Zelený

Znění stížnosti

Dne 17.1. 2020 jsem zakoupil v provozovně AAA auto HK automobil Ford Kuga.Po 8 dnech provozu nájezd cca 200 km se při zvýšené akceleraci začalo objevovat chybové hlášení ,které uvádělo systém motoru do nouzového chodu.Kontaktoval jsem pracovníka prodejce ,který se mi omluvil za vzniklé komlikace a požádal mne abych si opatřil tzv. servisní hlášení.To obsahuje pravděpodobnou příčinu a předpokládanou cenu opravy./Jedná se o zvýšený tlak na palivové rozdělovací liště,cena opravy 5-20tisíc./Protokol o reklamaci i servisní hlášení pořízené na vlastní náklady jsem řádně předal prodejci dne 27.1.2020.Dne 7.2.mi přišlo zamítavé stanovisko reklamace s odůvodněním,že vada vychází z předchozího užívání automobilu a součástky se mohou blížit konci své životnosti.Vzhledem k tomu,že jsem vozidlo užíval doslova pár dní a v předávacím protokolu není o palivové soustavě zmínka nesouhlasím s vyjádřením prodejce a nadále požaduji úhradu nákladů na opravu.


Produkt

reklamace č.216 Ford Kuga spz 9U14854


Požadované řešení

Uhrada nákladů na opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2020 13:04, před 5 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2020 13:19, před 5 lety

Vážený pane Zelený,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2020 21:43, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2020 09:35, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.