Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#39631Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2020, před 5 lety

Tomáš Řepka

Znění stížnosti

Dobrý den,loni v lednu jsme koupili s manželkou Peugeot 308 SW blueHDI r.v.2016. Na pobočce nám garantovali rok záruku na mechanické poškození a 3 roky na elktro.Nicméně těsně před koncem této záruky,nám auto spadlo do nouzáku a hlásilo poškození autoemisního systému.Zjistili jsme,že jde o ventil a nádrž na ADblue (nedrží tlak v nádrži). Oprava cca 30 000.Nicméně jsem jel reklamovat a čekal měsíc na vyjádření,které bylo samozřejmě zamítnuto, se slovy"Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu,že jednotlivé součástky se blíží konci životnosti.To je sice pravda,ale v mém protokolu jsou v tabulce vypsané pouze základní věci, jako spojka,převodovka,brzdy,tlumiče atd.V řádku palivový systém nebo výfukový systém není vůbec nic.Hlavně podle mých informací to nemá nic společného s opotřebením auta,může se to stát i na autě,které má najeto třeba jen 50000 km.Kdyby to bylo 5000kč tak to neřeším,ale 30 000 už je docela dost na skoro nové auto.


Produkt

Peugeot 308 SW blueHDI r.v.2016


Požadované řešení

Proplacení celkové opravy nebo alespoň spoluúčast.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2020 12:00, před 5 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2020 13:19, před 5 lety

Vážený pane Řepko,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí cca 12tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.3.2020 11:58, před 5 lety


Tomáš Řepka

Dobrý den, na jednu stranu to chápu, ale v tom případě nedávejte roční záruku na mechanické poškození vozu, protože rok má 365 dní a myslím si, že kdo si koupí auto, tak ho nenechá stát před barákem. Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.3.2020 15:29, před 5 lety

Dobrý den,
záruka na mechanické poškození nekryje závady způsobené běžným opotřebením. Záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2020 22:59, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.4.2020 16:32, před 5 lety


Tomáš Řepka

Dobrý den,
můžete uzavřít, už je to opravené. Vyšlo to na 38000 Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2020 13:49, před 5 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena. Ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.