Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes jsem podle vaší rady reklamavala disk externí. Pracovník v reklamačním oddelení mi řekl, že data mi rozhodne nebudou zálohovat, že s tím mám počítat a zálohovat si je nekolikrát jako on a že je uvedeno jasne, že mi dají nový disk , ale data mi zachranovat nebudou. píšete Vzniklá škoda spočívá právě ve "ztracených" datech, přičemž škodu může nahradit prodávající sám tím, že data obnoví, případně proplatí jejich obnovu provedenou jinou společností. Podmínkou však je prokázání vady v rámci reklamace....z podniku, kde data zachranují mám tuto zprávu
Aleš Wagner (info@datahelp.cz) napsal/a:
Dobrý den,
disk má vadné čtecí hlavy a částečně poškozen povrch datové plotny.
Záchrana dat by trvala minimálně několik dnů a cena by byla 12.000,- bez
DPH(14.520,- včetně DPH).
Jedná se o zásadní mechanické poškození a nelze říci s jistotou zda se data
zachrání.
Částka se však hradí pouze v případě úspěšné záchrany dat.
děkujeme
--
S pozdravem,
Aleš Wagner
DataHelp s.r.o. - Záchrana dat ze všech datových nosičů a všech systémů
Jirsíkova 1
186 00 Praha 8
toto vyjádření jsem k reklamaci přidala, ale nedalo se dohodnout o datech. kdyby se vám to podařilo, budu ráda
Olivová
prodávající popřel, že by bylo jeho povinností data zachranovat
záchrana dat z disku
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy.
Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Škoda se dle § 2951 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, hradí uvedením do předešlého stavu. To znamená, že prodejce, který provedl reklamaci, má v řešené věci povinnost data "zachránit". Jak uvádí sama spotřebitelka ve stížnosti, je možné k tomuto postupu využít i externí společnost. Náklady však ponese prodávající. Není-li uvedení v předešlý stav možné, anebo spotřebitel trvá na náhradě škody ve formě peněžitého plnění, prodávající je povinen hradit škodu v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.